Článek
Fungovat tam bude nejen tramvajová doprava, ale i automobilová a cyklistická, protože součástí stavby je také nová cyklostezka. Novináře o tom dnes informovala mluvčí kraje Nikola Birklenová.
Celkové náklady na rekonstrukci mimoúrovňového křížení Výškovické ulice s Rudnou a železniční tratí dosáhnou zhruba 325 milionů korun. Většinu těchto nákladů uhradí evropské peníze, deset procent kraj a pět procent stát. Dopravního podnik Ostrava financoval část stavby nové tramvajové trati a tento projekt spolufinancuje Státní fond dopravní infrastruktury.
„Rekonstrukce Výškovických mostů je největší investicí Moravskoslezského kraje do dopravní infrastruktury a zároveň i nejsložitější. Zrekonstruovaný, téměř půlkilometrový úsek Výškovické ulice nyní vede po šesti nových mostech namísto původních čtyř, které byly ve špatném technickém stavu, a proto musely být zdemolovány,“ uvedl náměstek primátora pro finance Jaroslav Kania (ANO). Proti původním plánům bude podle něj stavba řádově o několik milionů levnější.
Oprava několik měsíců komplikovala dopravu v jedné z největších a nejlidnatějších částí krajského města. „V této části Ostravy-Jihu bylo velmi složité najít za frekventovanou Výškovickou ulici náhradní objízdné trasy. V určitých etapách, hlavně když se demolovaly staré mosty, bylo nutné úplně uzavřít nejen Výškovickou ulici, ale zavřít také Rudnou a železniční trať, které vedou pod ní,“ připomněl náměstek pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka (ODS).