Článek
Řidič tedy zanechá auto na parkovišti a do města bude pokračovat bez vozidla. „Naším cílem bylo stavbou parkoviště na vjezdu do Ostravy po vzoru moderních evropských metropolí omezit počty aut vjíždějících do centra, kde jsou omezené možnosti parkování. Řidiči přijíždějící do Ostravy z Hlučínska nyní mají možnost odstavit auto na parkovišti a pohodlně pokračovat městskou hromadnou dopravou nebo na sdílených kolech,“ uvedla náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová (ANO).
Parkoviště je určeno především pro lidi, kteří denně dojíždějí do Ostravy za prací ve směru od Hlučína nebo sjíždějí z dálnice D1.
Na parkoviště je možné odbočit při cestě od Hlučína vlevo z Hlučínské ulice nebo vpravo ve směru od centra. Příjezd je také ze Slovenské ulice. Výjezd je do ulice Na Náhonu. „V budoucnu bude navíc snadnější vjezd na parkoviště ze silnice I/56, protože je naplánováno její rozšíření ve směru od Hlučína na tři samostatné jízdní pruhy,“ upřesnila mluvčí magistrátu Andrea Vojkovská.
Rozšíření komunikace v Hlučínské ulici by mělo být hotovo do několika měsíců. Do té doby bude parkoviště možné využívat zdarma. „I poté, co dojde ve druhé polovině roku k jeho zpoplatnění, na něm budou i nadále bezplatně parkovat řidiči, kteří pro další cestu využijí městskou hromadnou dopravu nebo sdílené dopravní prostředky, tedy aktuálně kola, v budoucnu také koloběžky nebo skútry. Pro ostatní bude do konce letošního roku platit sazba deset korun za auto a den. Místo bude pod dohledem kamer i strážníků,“ uvedl náměstek primátora Vladimír Cigánek (ODS).
Výstavba parkoviště stála 23,3 milionu korun. Stavba navázala na rekonstrukci tramvajové smyčky Černý potok za 45 milionů korun. Její součástí byla přestavba nástupišť na bezbariérová i přeložení kolejí pro zjednodušení vjezdu na parkoviště.