Článek
„Nejnáročnější je rekonstrukce železničního mostu. Musí se provést nové nátěry, sanace pilířů, živičný povrch a nové zábradlí. V úsecích před a za mostem se upravují podkladní vrstvy, na které se položí asfaltobetonový kryt. Tyto práce jsou již částečně hotovy. Stezka se ještě musí odvodnit, doplnit krajnicemi a dopravním značením,“ řekla Michaela Mrklovská z odboru rozvoje a investic.
Zaniklá vlečka, která byla spojnicí mezi železniční tratí a opravárenským podnikem, umožní cyklistům v Bludovicích odbočit ze stávající cyklostezky Koleje do místní části Straník. „Po bývalém železničním mostě se bezpečně dostanou přes frekventovanou silnici I/57 a u areálu vojenského opravárenského závodu se napojí na Tropické údolí a dále mohou pokračovat k vodní nádrži Čerťák,“ uvedl starosta Stanislav Kopecký (ANO).
Kvůli prodloužení cyklostezky muselo město loni na podzim za 1,7 milionu korun odkoupit pozemky od ministerstva obrany. S náklady na přípravu projektové dokumentace pro její výstavbu mu pomohla dotace, nyní žádá kraj o dotaci i na samotnou výstavbu. Cyklostezka Koleje vede v trase bývalé železniční trati z Nového Jičína do Hostašovic, kterou v roce 2009 zničila povodeň. Byla otevřena v září 2014, je dlouhá téměř deset kilometrů a její vybudování stálo 25 milionů korun.