Článek
Autobus, který nese označení EZ10, má šest míst k sezení a stejný počet míst k stání. Svezení autobusem, který provozuje železniční dopravce Deutsche Bahn, je zdarma. V Německu jde o první autobus bez řidiče využívaný v systému městské hromadné dopravy.
Mezi prvními cestujícími byl i ředitel Deutsche Bahn Richard Lutz. „Právě jsme, zcela autonomně, vjeli do nové éry přepravování,” okomentoval Lutz.
Autobus vyvinul francouzský start-up EasyMile. Dopravní prostředek má senzory, které jsou schopné zaznamenat překážky a spustit brzdy. Autobus jezdí pouze po naprogramované cestě a to maximální rychlostí 15 kilometrů v hodině. V případě, že by se dostal do potíží, může do jeho řízení zasáhnout člověk. K dispozici však není volant, pouze kontrolní joystick.
Vedení Deutsche Bahn doufá, že malé autobusy budou v budoucnu fungovat i mimo systém hromadné dopravy. Podle plánů by si je lidé mohli zavolat k sobě domů a následně se v nich vydat na železniční stanici.
Ještě předtím se však objeví i v dalších německých městech, například v druhém největším městě Německa, Hamburku.