Článek
Zprávu dnes zveřejnil Spolkový úřad pro životní prostředí. Kvůli příliš vysoké koncentraci oxidu dusičitého ve vzduchu platí v některých německých městech částečné zákazy jízdy pro starší dieselové vozy. Právě naftová auta totiž patří k hlavním znečišťovatelům oxidem dusičitým.
Výrazně limit 40 mikrogramů oxidu dusičitého na metr krychlový v ročním průměru, který platí už od roku 2010, loni překročila pětice německých měst. Nejhůř na tom byl Mnichov, kde jedna z měřicích stanic v průměru ukazovala hodnotu 63 mikrogramů, následovaný Darmstadtem (55 mikrogramů), Stuttgartem (53 mikrogramů), Limburgem (52 mikrogramů) a Frankfurtem nad Mohanem (51 mikrogramů).
Celkový trend je ale podle ministryně životního prostředí Svenji Schulzeové veskrze pozitivní. Čísla za letošek navíc mohou být i díky omezením, která si vyžádala pandemie nemoci covid-19, ještě lepší. V dubnu a květnu totiž koncentrace oxidu dusičitého na řadě míst klesla o 15 až 40 procent.
Podle Spolkového úřadu pro životní prostředí zemře v Německu ročně několik tisíc lidí předčasně na nemoci srdce a krevního oběhu vyvolané emisemi oxidu dusičitého. Evropská agentura pro životní prostředí v roce 2018 hovořila o 75 000 úmrtích ročně, které v zemích Evropské unie způsobí znečištění oxidem dusičitým. Ten už v malých koncentracích může vést k vážným následkům.