Článek
Zabydlel se v Malešově. V bývalém kině si zařídil ateliér, kde po Fimfáru Jana Wericha deset let vznikal jeho celovečerní film Lajka. V budově i bydlí se svou rodinou. Klimtům je v obci na Kutnohorsku dobře i přesto, že tu jsou obyvatelé rozděleni na místní a „náplavu“.
„Místní spolu chodili do školky a cvrnkali kuličky. Snažíme se mezi ně zapadnout, nejsem typ, který by si postavil domek s dva metry vysokou zdí v satelitním městečku. V rámci dobrých sousedských vztahů jsem se několikrát při masopustu převlékl za medvěda a jak nikdo nebyl moc střízlivý, doufal jsem, že v pušce, kterou na mě stříleli, nezůstal ostrý náboj,“ umívá se režisér ověnčený cenami ze světových festivalů.
„Náplav“ z Prahy tu žije víc. „Mezi nimi i režisér Pavel Koutský a profesor Jiří Kubíček, takže téměř polovina Katedry animované tvorby FAMU. Studenti občas jezdí za námi, místo abychom my jezdili do Prahy,“ říká.
Za kým režisér chodí na návštěvu do bývalé márnice na malešovském hřbitově? Co se mu líbí na dovážení syna do kutnohorské lesní školky? A proč má rád galerii v bývalé jezuitské koleji, kde má do 11. února velkou výstavu?
To (a mnohem víc) se dozvíte v pořadu pod článkem.