Článek
V pondělí 25. května se všem hostům znovuotevřela i ubytovací zařízení. Před šířením nákazy je může pomoct ochránit i nová aplikace Alfred od předního dodavatele softwaru pro hotely Previo. Díky virtuálnímu asistentovi totiž mohou návštěvníci projít do hotelového pokoje bez kontaktu s personálem. Alfred jim dveře otevře pomocí bluetooth technologie nebo pinu.
Alfred ušetří až roky všem hostům
Jde o novinku, jejíž vývoj uspíšila koronakrize. Funguje spolu se službou Previo, kterou v Česku využívá 20 procent všech ubytovacích zařízení. Službu mají však i hotely na Slovensku, v Polsku nebo Maďarsku.
„Systém jako takový se stará o úplně celou agendu. Vše, co ubytovatel běžně potřebuje: evidence rezervací, hostů, domovní a ubytovací knihu, tiskneme doklady, atd. A k tomu jsme přidali internetové technologie a marketing. Je to komplexní systém, ve kterém může ubytovatel kompletně řídit svůj hotel,“ vysvětluje majitel Previo Pavel Kotas.
Koronakrize srazila příjmy firmy na polovinu
Ročně na této platformě vznikne asi milion rezervací, ovšem za „normální“ situace. I této firmy se dotkla mimořádná opatření kvůli pandemii koronaviru, na hotelech je totiž do značné míry závislá. Společnosti se tak propadly v březnu až květnu tržby zhruba na polovinu.
„Z našich klientů jich zavřelo provoz jen asi dvacet, což je necelé jedno procento. Od 15. března do konce května jsou tržby blízko nule. Docela dobře jsou na tom ještě ubytovny a hostely. Takže když se k tomu přičte poměrně dobrá sezona v lednu a únoru, tak ten průměrný propad tržeb je okolo 34 procent, tedy zhruba o třetinu za prvních pět měsíců,“ přidává Kotas čísla, která jsou už nyní patrná ze systému.
Hoteliéři za sebou mají dlouhodobě těžké období
Právě hotelnictví si podle něj za poslední roky prošlo těžkými zkouškami. Ať už to byla finanční krize v roce 2009, spuštění EET nebo zákaz kouření v restauracích. Nyní je navíc těžce poznamenala koronakrize.
I proto Previo svým klientům některé poplatky odpustilo nebo pozdrželo. Hotel, který by chtěl virtuálního sluhu Alfreda využívat, zaplatí za službu výkonově, podobně jako za jiné nadstandardní služby. V základu služba Previo stojí stokoruny až tisícovky měsíčně.