Článek
Většina z nich se k internetu připojovala připojovala skrz klasická PC. Rychle ale roste taky počet těch, kteří k síti www přistupují přes chytrý telefon.
„Vidíme konstantní přímý růst části internetové populace, která přistupuje k internetu přes mobilní zařízení, což jsou telefony nebo tablety. V září to bylo 5,272 milionu lidí a z nich se připojuje výhradně přes mobilní zařízení 899.000 uživatelů,“ uvedla výkonná ředitelka Sdružení pro internetový rozvoj Kateřina Hrubešová.
Trend nárůstu je podle ní patrný několikátý rok a je přirozený, jak se zdokonalují technologie koncových zařízení, zvyšuje počet míst pokrytých internetem a dospívá generace, pro kterou je mobil v ruce a neustálé připojení něco přirozeného.
Češi (i cizinci) si na tuzemských serverech online prohlédli skoro 7 miliard stránek.
Internetová reklama
S rostoucím počtem lidí i časem stráveným online, roste taky množství peněz, které končí v internetové reklamě. Výdaje na internetovou reklamu jen v září vzrostly loni o šest procent na 1,2 miliardy korun v ceníkových cenách.
Výdaje na video reklamu vzrostly o 15 procent. Vyplývá to z výsledků projektu NetMonitor a AdMonitoring, které připravuje Sdružení pro internetový rozvoj.
Nejvíce inkasoval Seznam.cz, na který připadlo 387 milionů korun v ceníkových cenách. Mafra získala 337 milionů a Czech News Center 211 milionů korun. Následují Economia a FTV Prima. Největší návštěvnost měly weby Seznamu, Mafry a vydavatelství Czech News Center.
V celkových částkách, které jdou do veškeré reklamy v Česku, je to ale stále jen zlomek. Firmy utrácí za reklamu kolem 113 miliard korun ročně – největší zájem je stále nejvíc o reklamu v televizi, kam míří zhruba polovina z této částky.