Článek
Pro nepomucký minipivovar Zlatá kráva by měla být hospoda hlavním prodejním kanálem, kde chce prodávat pětinu z maximálního ročního výstavu 3000 hektolitrů. Restaurace pro mladé, která připravuje největší letní zahrádku ve městě, si tak chtěla udělat s předstihem reklamu. Optimisticky doufá v otevření v polovině května. Koncept je založený na ekologii bez plastů a chemie a na místních surovinách.
„Prostory v centru Plzně jsme si pronajali předloni v prosinci, kdy covid neexistoval, a od té doby platíme nájem a nic z toho,“ uvedl spolumajitel Radovan Sochor, který je šéfem pivovaru a pivního hotelu s lázněmi Zlatá kráva a zároveň regionálním předsedou Asociace hotelů a restaurací ČR. Původně chtěli otevřít loni v květnu, v září nabrali druhý dech, ale uznali, že není vhodná doba. „Takže jsme vše v poklidu dodělali v lednu, ale nechtěli jsme otevírat do doby krabičkové a okénkové. Chtěli jsme slavnostní otevření, aby se sem lidé mohli přijít podívat. Řekli jsme si, že vydržíme do Velikonoc, ale pořád nevíme, kdy nějaká možnost bude,“ uvedl Sochor.
Podle něj se zatím na vládní úrovni diskutují jen otevřené zahrádky, optimisticky od poloviny května, ale obává se, aby to zahrádkami neskončilo. „Ale už nemůžeme dál čekat,“ řekl. Navíc pivovar potřebuje vyrábět a prodávat. „Je to další připravený odbytový kanál, který spouštíme, i když ne do zcela ideální doby. Ale už dnes si spousta lidí pro pivo přišla. Věříme, že to vnese do města rozruch a lidé sem budou chtít nakouknout,“ řekl.
„Bandaska potvrzuje záměr vedení města, že se z pěší zóny v Riegrově ulici stane plzeňská Stodolní,“ uvedl plzeňský hostinský Marek Kračmer. V krátké ulici, která ústí na náměstí, je sedm restaurací a dvě kavárny.
Bandaska, kterou dnes znají Češi jako nádobu na mléko, byla podle dalšího spolumajitele pivního bistra Tomáše Sladkého původně, zhruba v 19. století, vymyšlená na pivo ke svačině pro horníky. Nerezové nádoby s víčkem, jejichž transport má zpoždění kvůli ucpanému Suezskému průplavu, přijdou příští týden. Koncept pivního bistra založený na třech pilířích - pivo, tapas (pivní chuťovky) a světová streetfoodová kuchyně, kterou už pivovar léta provozuje s pojízdnou prodejnou „Pojízdná kráva“. „Bandaska se jmenujeme také proto, že veškerá naše nabídka je spjatá s ekologií bez chemie, s masem z naší farmy a regionálními surovinami od místních farmářů včetně vlastních limonád, vše v papírových obalech bez plastů,“ dodal.