Článek
Vůz zůstal v rodině závodníka Aloise Marka, dnes s ním jezdí jeho vnuci, kteří podle původního závodního vozu sestavili dva nové, druhý z nich je v provozu teprve dva měsíce.
„Po skončení dědečkovy závodní kariéry měl možnost tatru odkoupit. Tu nabídku dostali všichni jezdci, jediný dědeček si ji ponechal až do smrti, pak jsme ji zdědili a od roku 2001 ji udržujeme a zúčastňujeme se různých veteránských závodů nebo maratonů napříč Evropou,“ řekl Tomáš Procházka, jeden z Markových vnuků.
Mark závodní vůz, který jel na Nürburgringu i v roce 1965, upravil pro potřeby běžného užívání. Moc s ním ale nejezdil, jako tovární řidič měl k dispozici i jiné vozy, řekl ČTK druhý z Markových vnuků Jiří Procházka. Na tachometru má tak vůz nájezd asi 108.000 kilometrů.
Procházkovi nechtěli dědečkovu úpravu znovu měnit a přestavovat auto zase na závodní, proto pořídili v roce 2006 vrak jiné Tatry 603 a podle původních plánů z ní vyrobili závodní model. Dostal žlutý nátěr. Před dvěma měsíci dokončili pro svého kamaráda Jaromíra Veřmiřovského druhý závodní vůz, který má bílý nátěr stejně jako ten původní. Práce na něm trvaly podle Jiřího Procházky asi 20 měsíců.
Závod z roku 1966 se jel tři dny a tři noci. Střídaly se při něm dvojice závodníků. Alois Mark (1926 - 2001) tvořil tým s Bohuslavem Stiborkem, v závodu najeli takřka 9000 kilometrů. V objemové kategorii do 2,5 litru zvítězili, v celkovém pořadí byli třetí.
Ukázka závodních aut byla součástí 16. ročníku Memoriálu Františka Proseckého seniora, který je pravidelným setkáním veteránů, především značky Tatra. Dnes do Bystřice nad Pernštejnem podle pořadatelů přijelo přes 40 vozů Tatra vyrobených před druhou světovou válkou. Na Masarykově náměstí parkovalo také přes 20 modelů Tatra 613 nebo desítka aut 603 či nákladních aut Tatra 805.
Převážně automobily značky Tatra vystavuje v Bystřici nad Pernštejnem také muzeum. Jeho provozovatelem je Veterán Tatra klub Bystřice nad Pernštejnem. Je přístupné v bývalém bystřickém lihovaru.