Článek
Rekonstrukce potrvá téměř rok a dotkne se kanalizace, vodovodů, tramvajové trati, veřejného osvětlení, ale také vzniknou bezbariérové zastávky. Po dobu prací nebude místem jezdit městská hromadná doprava ani auta.
Při plánování rekonstrukce spolupracovaly Brněnské vodárny a kanalizace i Dopravní podnik města Brna. „Cílem stavby je zlepšení nevyhovujícího stavu kanalizace a vodovodu v této ulici. Díky rekonstrukci se zlepší odtokové poměry v kanalizaci i stav zásobování pitnou vodou,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková (ODS). Podle ní není ideální ani stav tramvajové trati. „Aby zde mohly tramvaje jezdit plnohodnotně a bez problémů, je nezbytná rekonstrukce. V ulici navíc vzniknou nové bezbariérové tramvajové ostrůvky, což zvýší komfort cestujících, kteří doteď museli do svých spojů nastupovat přímo z vozovky,“ uvedla Vaňková.
Rekonstrukce se dotkne 681 metrů kanalizace, 551 metrů vodovodu, 582 metrů tramvajové trati, 1641 metrů čtverečních vozovky a 653 metrů čtverečních zastávkových nástupních ploch. „V celé ulici budou předlážděny chodníky. Na zastávkách budou nové elektronické informační panely, samozřejmostí je maximální možné zachování pásů zeleně,“ uvedl radní pro investice David Grund (ODS). Podle něj vodohospodářské práce uhradí město z rozpočtu, dopravní podnik zaplatí práce na tramvajové trati a osvětlení.