Článek
Ti podléhají hodnocení od cestujících tak, aby dlouhodobě své služby v aplikaci nabízeli pouze řidiči s nejvyšším hodnocením. V tiskové zprávě o tom dnes informoval mediální zástupce Boltu Jan Novosad.
Manažer Boltu pro Českou republiku Jakub Dvořák doplnil, že kvalita taxislužeb neodpovídala tomu, že Brno je moderní město. „Odvoz autem byl drahý a kvalita poskytované služby nízká. Věříme, že místní lidé si naši službu rychle oblíbí a budou ji pravidelně využívat,“ řekl Dvořák.
Spuštění Boltu v Brně vítá radní města pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS). „Zvýšení konkurence na trhu má pozitivní efekt pro koncového zákazníka. Ze vstupu další platformy do Brna budou profitovat jak místní obyvatelé, tak návštěvníci,“ řekl Kratochvíl.
Lidé si musí nejprve aplikaci nainstalovat, poté si objednají jízdu s partnerským řidičem, který cestujícího vyzvedne na předem určeném místě. Zaplatí pomocí platební karty, jejíž údaje jsou uloženy v aplikaci, nebo hotovostí. Na podobném principu v Brně funguje také aplikace Liftago nebo Uber. Ten se po soudních přích vrátil do Brna v červenci, odkdy platí změna zákona. Vedle klasických taxi se svítilnou a taxametrem lze nyní snadněji provozovat přepravní službu objednávanou a placenou výhradně přes mobilní aplikace.
Úbytku práce v souvislosti s mobilními aplikacemi se dříve obával například Jiří Kyjovský z brněnského spolku Cech Taxi Czech Republic. „Méně práce je, ale nevím, jestli kvůli těmto službám, nebo kvůli koronavirové pandemii. Spíše se přikláním k tomu druhému. Hospody jsou zavřené, nic sem nelétá, hotely bez hostů. Naše práce je ochromena a je jedno, kolik dalších aplikací začne. Když práce není, nebude ji mít nikdo,“ řekl ČTK Kyjovský, který zaznamenal úbytek cestujících o 60 až 80 procent.