Článek
Cestující zatím budou moci využívat autobusové nádraží, parkovací dům a parkoviště u Agrodatu. Provoz vlastní budovy terminálu včetně pokladen a toalet začne 2. ledna a čekací hala se otevře v polovině ledna, uvedla vedoucí odboru investic Alena Pokorná.
Výstavba, která začala v loňském roce, ztěžovala průchod k vlakovému nádraží a provizorním stanovištím autobusů a komplikovala i průjezd ulicemi řidičům. Práce ale postupovaly rychleji, než se čekalo. Stavba terminálu skončila o 1,5 měsíce dříve a parkovacího domu o 3,5 měsíce.
Dopravní terminál za 195 milionů korun lidem zjednoduší přestupování mezi vlaky a autobusy. Součástí prací byla rekonstrukce autobusového nádraží a protažení podchodu od vlaků k autobusům. Plochu autobusového nádraží tvoří 17 stání pro výstup a nástup cestujících. Nástupiště jsou vybavena lavičkami, odpadkovými koši a vitrínami s jízdními řády.
V budově terminálu jsou toalety, čekací hala a občerstvení, prostory budou v zimě vytápěny a v létě klimatizovány. Budova je vybavena moderními technologiemi, jako jsou elektronické tabule s odjezdy autobusů a vlaků, informační systém pro nevidomé, rozhlas či kamerový systém. Uvnitř jsou také kanceláře s dispečinkem a pokladny ČSAD a Českých drah.
Dominantou je zastřešené nástupiště, které tvoří ocelová konstrukce s osvětlením a podhledy propouštějícími světlo. Opláštění ocelových přístřešků je z takzvané cortenové oceli, která se nemusí ošetřovat nátěrem a při vystavení vlhkosti se pokryje vrstvou koroze, která už dál nepokračuje. Konstrukce tak postupně získá jednotnou rezavě hnědou barvu.
Parkovací dům vznikl na místě bývalého nevyužívaného skladiště Českých drah. Budova má tři nadzemní podlaží, parkovat lze i na střeše. V domě je 181 parkovacích míst pro auta a 50 míst pro jízdní kola. Výstavba si vyžádala 169 milionů korun, víc, než se čekalo. Důvodem byly obtížné základové poměry a rozsáhlejší demolice, které projektant nepředpokládal.