Článek
Práce na něm společnost Swietelsky stavební dokončila po necelém roce loni před Vánocemi. Nový most měří 43 metrů. Náklady jsou 31 milionů korun, stavbu platí Jihočeský kraj. „Demolice je jen závěrečnou etapou. Cílem investora, jímž je kraj, od počátku bylo, aby práce co nejméně omezily dopravu. Proto se nejprve postavil most nový v napřímené trase, a teprve pak odstranil ten původní,“ uvedl stavbyvedoucí Radek Houška. Bourání potrvá dva týdny, pak firma dokončí kamenné dlažby a terénní úpravy. Práce skončí v polovině března.
Základem nového mostu na silnici třetí třídy je předpjatá železobetonová konstrukce, betonový trám je vedený v oblouku. „Na betonáž mostovky bylo třeba 449 metrů krychlových betonu. Před stavbou opěrné zdi se vytěžilo na 1500 metrů krychlových zeminy,“ sdělil za firmu Swietelsky stavební Zdeněk Zuntych. Zeď ze štípaných betonových bloků měří 45 metrů, vysoká je šest metrů.
Most, který se začal bourat, s klenbou z lomového kamene už dosloužil. Do konstrukce i římsy teklo, zdivo bylo podmáčené, asfalt už přesahoval krajnici. „Hlavně jeho šířkový a směrový poměr na předmostích už nevyhovoval současným dopravním nárokům. Proto zvolil Jihočeský kraj radikální a dlouhodobé řešení a nechal postavit most nový,“ uvedl Zuntych.
Šest mostů letos v kraji opraví Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Budou to mosty u Českého Vrbného poblíž Českých Budějovic, na I/22 ve Strakonicích, dva na tahu I/39 na Českokrumlovsku i most v Jindřichově Hradci. ČTK to v lednu řekli mluvčí ŘSD Jan Studecký a Adam Koloušek z českobudějovické pobočky ŘSD.