Článek
„Myslím, že v příštích letech prolomíme hranici, že víc českého piva se vypije v zahraničí než v České republice,” předpovídá Petr Kovařík, generální ředitel Pivovarů Staropramen. Jeho pivovar čeká, že za loňský rok prolomí hranici dvou milionů prodaných hektolitrů piva v cizině.
Soustředí se hlavně na evropské země, ale k dostání je ve 33 zemích světa. Třeba i v Austrálii – kde se točí ve 13 hospodách.
Na Ukrajině, v Rusku či Chorvatsku svá piva i vaří. „To pivo je v podstatě totožné. Vyrábí se ze stejných surovin, ze stejné vody,“ říká Kovařík.
V zahraniční expanzi pomáhá majitel značky – sedmý největší pivovarnický koncern Molson Coors Brewing Company. Staropramen je pro něj jedna ze tří klíčových značek.
Americké pivo ze Smíchova
Stejně jako se smíchovské pivo vaří v zahraničí, z Prahy se zase do zbytku Evropy vyváží známé americké pivo Miller.
„Je to zhruba 80 až 100 tisíc hektolitrů, tři až čtyři procenta naší celkové výroby. Vaříme to pro celou Evropu,” vysvětluje Kovařík s tím, že pro českého sládka tu ale rozhodně žádný prostor k inovaci není. Vše je přesně dané.