Hlavní obsah

UK nabízí nově studium zájemcům o strategickou komunikaci

Foto: Profimedia, Profimedia.cz

Karolinum.

Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy (FSV UK) otevře od nového akademického roku nový magisterský obor s názvem strategická komunikace. V něm budou moci zájemci studovat způsoby marketingové komunikace a propagace.

Článek

Do oboru nastoupí asi 50 studentů. Podle jeho garantky Denisy Hejlové začne UK nabízet tento program jako první veřejná vysoká škola v Česku. „Reagujeme tak na poptávku po strategickém řízení komunikace od firem, veřejných i dalších organizací,“ sdělil mluvčí FSV UK Jakub Říman.

Základem studia nového programu bude podle Hejlové kritické myšlení a etické rozhodování. „Není to jen jeden z povinných předmětů, ale o etických dilematech se budeme bavit se studenty průřezově ve většině předmětů,“ uvedla Hejlová. Při tvorbě programu se podle ní pedagogové inspirovali v zahraničí, hlavně na americké Kolumbijské univerzitě a na Univerzitě v Lipsku, kterou Hejlová označila za jedničku ve výuce komunikace v Německu. V Česku začala nabízet studijní program strategická komunikace již dříve soukromá Newyorská univerzita v Praze.

Po strategické komunikaci je podle průzkumů čím dál větší poptávka. Lidé od firem čekají, že se jejich vedení bude aktivně podílet na veřejném dění a řešení celospolečenských problémů. Podle agentury Edelman uvedly čtyři pětiny dotázaných, že si koupí produkt jen od firmy, o které si myslí, že jedná správně. Firmy tak musí řešit čím dál víc etických dilemat. Problémy přináší i rychlý rozvoj technologií a nové formy reklamy - například komunikační roboti, kteří odpovídají v diskusích na sociálních médiích, nebo influenceři, kteří skrytě propagují produkty. Strategická komunikace může organizacím pomoct lépe se prezentovat a dosáhnout svých cílů.

Hejlová očekává, že absolventky a absolventi nového programu budou pracovat na vyšších manažerských nebo řídících pozicích nejen ve firmách, ale i ve státní správě, v kulturních nebo vzdělávacích institucích a v dalších typech organizací.

FSV UK nabízí pro zájemce o mediální a komunikační studia na magisterské úrovni kromě strategické komunikace studium žurnalistiky nebo mediálních studií. Na fakultě se studují také sociologie, politologie, ekonomické teorie a mezinárodní teritoriální studia. Podle statistik Ministerstva školství měla fakulta loni 4527 studentů, na Univerzitě Karlově studovalo zhruba 45 500 lidí.

Doporučované