Článek
Uherské Hradiště uzavře se Zlínským krajem novou smlouvu týkající se zajištění integrované dopravy, schválili zastupitelé města. Dohoda o spolupráci při sjednocení veřejné linkové dopravy, městské hromadné dopravy (MHD) a železniční dopravy má zajistit lepší dopravní dostupnost. Zatímco o MHD se postará město, o linkové příměstské autobusy a vlaky kraj. Smlouvy s hejtmanstvím, které integrovanou dopravu spustí příští rok, chystají i sousední Staré Město a Kunovice.
Nový bude díky zavedení integrované dopravy tarifní a odbavovací systém v autobusech a vlacích, počítá se s navýšením množství spojů. Řešení a financování MHD má příští rok přejít plně pod jednotlivá města. Od 1. ledna si ji tedy bude Uherské Hradiště financovat samo, veřejnou linkovou dopravu a železniční dopravu zaplatí Zlínský kraj. Cestujícím bude sloužit nová dopravní karta Zlínského kraje, využijí ji ve všech spojích, které kraj a města v regionu budou provozovat.
Podle místostarosty Jaroslava Zatloukala (ODS) předpokládá Uherské Hradiště sjednocení tarifů MHD i na linkách veřejné dopravy projíždějících městem. Společného dopravce ČSAD BUS Uherské Hradiště podle něj čeká modernizace odbavovacího zařízení a města Uherské Hradiště, Staré Město a Kunovice připraví jednotný tarifní systém v rámci dopravy v souměstí. „Udrží ceny současného systému a umožní cestujícím využívat za stejných podmínek jak autobusy MHD, tak autobusy veřejné linkové dopravy a vlaky,“ uvedl Zatloukal. Zatímco nyní podle něj město za provoz MHD platí šest až sedm milionů korun ročně, po změnách očekává, že to bude dvojnásobek až trojnásobek.
Po spuštění integrované dopravy přestanou v regionu platit elektronické karty dopravců. Měla by začít fungovat jedna univerzální čipová karta pro celý kraj. Příprava systému má ale podle Zatloukala zpoždění. „Zdá se, že nová dopravní karta bude v našem městě zavedena až tak v polovině příštího roku,“ uvedl místostarosta. Zvýhodněný tarif akceptovaný i v rámci příměstské dopravy bude podle něj pravděpodobně pro město znamenat vyšší dofinancování ztráty z provozu veřejné dopravy, než je současných 100 korun na občana a rok.
Původně měla integrovaná doprava v kraji fungovat už letos. Smlouvu s vítězi soutěží na provoz linkových autobusů v regionu však loni na jaře zablokovala společnost BusLine LK u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Úřad později opakovaně potvrdil, že kraj v soutěži na autobusové dopravce nepochybil, nabrala však zhruba roční zpoždění.