Článek
Lepších výsledků dosahují provozovny v regionech, kde fastfoody zaznamenávají tržby jako před pandemií, někde i vyšší. Stoupá také zájem o služby drive thru, kdy zákazníci mohou nakupovat produkty přímo ze svého automobilu, a o rozvoz. Krize tak nezastavila plánovanou expanzi a do konce roku se sítě rychlého občerstvení v ČR ještě rozrostou. Vyplývá to z ankety ČTK mezi fastfoody.
Útlum turistického ruchu je podle prezidenta KFC pro Česko a Rakousko Libora Hubíka stále znatelný v Praze. Naopak v regionech se podle něj provoz vrátil na běžnou úroveň téměř hned po znovuotevření v květnu. Do konce roku by se tak nové pobočky KFC měly otevřít ve Valašském Meziříčí, Karviné a Mladé Boleslavi. Zákazníci podle něj částečně změnili původní návyky. Přicházejí v menších skupinách než dříve, častěji si berou jídlo s sebou. Pokud zůstanou v restauraci, více si sedají na zahrádky, řekl dnes novinářům na tiskové konferenci.
„Také náš sektor je v letošním roce poznamenaný koronavirovou pandemií. Na jedné straně pozorujeme úbytek turistů, na druhé straně návštěvnost mnohde vyvažují čeští zákazníci. Přestože na počátku koronakrize nám tržby klesly o polovinu, jsou momentálně minimálně na stejné úrovni, v některých lokalitách i na vyšší než před pandemií,“ uvedla mluvčí společnosti McDonald ́s Jitka Pajurková. Do konce letošního roku by se podle ní mělo otevřít ještě několik poboček. Dnes provoz zahájila nová restaurace v Olomouci.
Bageterie Boulevard podle marketingového manažera Marka Picka zaznamenala po jarním uzavření restaurací více než 70procentní pokles tržeb. Největší propad byl u poboček v centru Prahy, především kvůli úbytku turistů. „U ostatních poboček je tento pokles daleko menší, nicméně ve zbytku roku počítáme s celkovým snížením tržeb o zhruba 20 procent,“ uvedl. Také Bageterie rozšiřuje svou síť. Novou pobočku otevřela minulý týden v Praze v OC Nový Smíchov, do konce roku plánuje nové provozovny ve Zlíně a Olomouci.
„Vypadá to, že hlavním dělítkem jsou opravdu turistická centra. Některé restaurace v centru Prahy jsou nyní méně vytížené, restaurací v regionech se ale nynější situace dotýká méně, provoz se tam vrací na předkrizová čísla. Během jara jsme si uvědomili, jak důležité je mít možnost dostat naše produkty k zákazníkům i jinými cestami než přímo v restauracích. Urychlili jsme tedy přípravu vlastního rozvozu a také online objednávek,“ řekl ředitel značky Burger King v ČR Daniel Ryška. Burger King otevřel svou 30. pobočku v srpnu v pražském OC Nový Smíchov. Další restauraci staví u dálnice D10 z Prahy do Liberce v Čakovicích, dodal Ryška.
Lidé nyní musejí mít ve všech vnitřních prostorách po celé České republice zakrytá ústa a nos. V restauracích mohou hosté roušky odložit pouze u stolu při konzumaci. Na většině míst mohou stravovací zařízení fungovat bez omezení, v šesti okresech do nich mají lidé mezi půlnocí a 06:00 zákaz vstupu. Občerstvení mohou prodávat přes výdejní okénka. Týká se to Prahy, Prahy-východ, Berouna, Kladna, Kolína a Uherského Hradiště.