Článek
Šéf společnosti Uber Dara Khosrowshahi promluvil o nové obchodní strategii. Uber se podle něj plánuje zaměřit na sdílení jízdních kol či přepravu elektrickými skútry. Podle Khosrowshahiho se takový způsob přepravy do měst hodí více než klasická přeprava automobilem.
„Během dopravní špičky je velmi neefektivní, aby jednoho člověka na vzdálenost deseti bloků převážela tunová hromada kovu,“ řekl Khosrowshahi Financial Times.
Hlava společnosti zároveň přiznala, že z krátkodobého hlediska tento krok možná přinese pokles zisků. „Krátkodobě to pro nás možná nebude výhra, ale z hlediska dlouhodobé strategie si myslíme, že přesně toto chceme dělat,“ řekl Khosrowshahi a dodal, že Uber sice z jedné jízdy kolem bude mít menší zisk než z jízdy automobilem, ale očekává, že zákazníci budou aplikaci používat častěji na kratší cesty.
Khosrowshahi rovněž uznal, že kvůli plánu mohou přijít o zákazníky řidiči Uberu. Budou ale podle něj moci dále těžit z delších a lukrativnějších cest.
Loni Uber investoval do řady firem obchodujících s jízdními koly. Elektrická kola s názvem JUMP Uber půjčuje už v osmi městech ve Spojených státech. Zákazníci mohou této služby využít například v New Yorku nebo Washingtonu D.C. a brzy bude služba spuštěna i v Berlíně.
Uber v loňském roce zaznamenal ztrátu 4,5 miliardy dolarů, což společnost tlačí ke zlepšení finanční situace. Ztráta ale nebyla způsobena malými příjmy z taxi služeb. Ty naopak loni rostly. Uber se do mínusu dostal kvůli velkým investicím, například právě do oblasti sdílení jízdních kol nebo dovážky jídla.
Uber novou strategii oznámil nedlouho poté, co byl v New Yorku schválen zákon zpřísňující podmínky pro řidiče sdílených vozů a starosta Londýna se nechal slyšet, že bude o podobný zákon usilovat.