Článek
Obec by byla ráda, kdyby spytihněvské přístaviště bylo jedním z nejzajímavějších míst na Baťově kanále, řekl dnes ČTK starosta Vít Tomaštík (Vize pro Spytihněv).
Stavbu chtěla obec původně otevřít již při otevírání plavební sezony 1. května. „Vzhledem ke koronakrizi a omezení počtu návštěvníků jsme přesunuli otevíračku na dnešní den,“ uvedl Tomaštík. Otevření restaurace a vyhlídky bylo součástí dnešní akce Svátek slaví Spytihněv, kdy na dnešek připadají jmeniny tohoto jména.
Terasa slouží ve spodní části jako restaurační zařízení, v horní části spíše jako posezení kavárenského typu, nad ní je vyhlídka. Objekt je v majetku města, výstavba stála asi čtyři miliony korun, obec jej pronajímá. V provozu bude přes plavební sezonu, tedy asi od poloviny dubna do půlky října.
Před deseti lety vzniklo opravou původních baťovských domků u Baťova kanálu turistické centrum, poté přibylo parkoviště i amfiteátr pro asi 300 lidí. „Nápadů, jak by se dal areál ještě zlepšit, je hodně, narážíme ale na finance. Po skončení letošní plavební sezony chceme opravit parkoviště, šotolinový povrch nahradíme povrchem dlážděným,“ uvedl starosta.
V posledních třech letech se na palubě některé z lodí brázdících Baťův kanál svezlo zhruba 90 000 lidí, přičemž asi 5000 z nich strávilo na obytných plavidlech vícedenní pobyty. Baťův kanál vznikl ve 30. letech 20. století. Původně sloužil nákladní dopravě, vozilo se po něm především uhlí. Částečně vede korytem Moravy a od Otrokovic na Zlínsku do slovenské Skalice je dlouhý 53,8 kilometru. V budoucnu je v plánu trasu prodloužit až do Kroměříže na jedné straně a na druhé až do Hodonína, čímž by délka kanálu přesáhla 75 kilometrů.