Článek
Americká internetová společnost Twitter se ve třetím čtvrtletí dostala do čistého zisku 106 milionů dolarů ze ztráty 21 milionů před rokem. Příjmy firmě vzrostly o 29 procent na 758 milionů dolarů.
Údaje překonaly očekávání analytiků a před zahájením obchodování na burze vzrostly akcie o 14 procent. Přibližně hodinu po zahájení obchodování připisovaly dokonce 17 procent.
Ne všechna čísla ale ukázala vzestupnou tendenci. Počet měsíčních aktivních uživatelů se v porovnání s druhým čtvrtletím snížil o devět milionů na 326 milionů, zatímco analytici očekávali 331,5 milionu. Oproti stejnému kvartálu 2017 má firma o čtyři miliony méně uživatelů. V příštím čtvrtletí čeká další pokles.
Zatímco po zveřejnění obdobného poklesu uživatelů ve druhém kvartálu akcie Twitteru propadly o 19 procent kvůli obavám, že pokles se promítne do příjmů z reklamy, nyní je situace opačná. Investoři z lepších výsledků firmy usuzují, že firma se soustředí na získávání uživatelů, kteří na reklamy více klikají. Za poklesem totiž není ani tak odchod reálných uživatelů z platformy, jako spíš mazání falešných účtů.
„Pokud se zbaví robotů, falešných účtů a nenávistných projevů, pak je to pro zdraví platformy celkově prospěšné a pro inzerenty mnohem zajímavější,“ uvedl analytik společnosti Pivotal Research Group Brian Wieser. Příjmy z reklamy se Twitteru zvýšily ve čtvrtletí o 29 procent na 650 milionů dolarů.