Článek
Twitter se rozhodl zakázat všechny politické reklamy na své platformě. Dosah politického obsahu by měl „být vydělaný, ne koupený“, píše BBC.
„Zatímco internetové reklamy jsou pro komerční inzerenty neskutečně výkonné a velmi efektivní, taková síla znamená pro politiky značné riziko,“ napsal na Twitter generální ředitel společnosti Jack Dorsey.
Sociální síť Facebook, rival Twitteru, nedávno zákaz politických reklam vyloučila.
We’ve made the decision to stop all political advertising on Twitter globally. We believe political message reach should be earned, not bought. Why? A few reasons...🧵
— jack 🌍🌏🌎 (@jack) October 30, 2019
Společnosti v oblasti sociálních médií jsou před prezidentskými volbami v USA v roce 2020 podrobovány zvláštní kontrole. „Jsme si dobře vědomi, že jsme malou součástí mnohem většího politického ekosystému,“ napsal Dorsey.
We considered stopping only candidate ads, but issue ads present a way to circumvent. Additionally, it isn’t fair for everyone but candidates to buy ads for issues they want to push. So we're stopping these too.
— jack 🌍🌏🌎 (@jack) October 30, 2019
Dorsey na svém Twitteru uvedl i důvody, proč se k tomuto kroku společnost rozhodla.
„Politická zpráva získává dosah, když se lidé rozhodnou sledovat účet nebo retweetovat. Placení za reach toto rozhodnutí dává stranou a nutí silně optimalizovat a cílit politická sdělení na lidi. Věříme, že by toto rozhodnutí nemělo být kompromitováno penězi. A poslední vzkaz. Toto není o svobodě projevu. Toto je o placení za dosah obsahu. A platit za zvýšení dosahu politického projevu má významné důsledky, které by dnešní demokratická infrastruktura nemusela zvládnout.“