Hlavní obsah

Twitter oznámil konec politických reklam. „Politici si mají hlasy zasloužit, ne koupit,“ řekl zakladatel sítě

Ilustrační foto.

Zakladatel Twitteru Jack Dorsey ve svém tweetu oznámil konec politických reklam. Podle něj není správné si lidi kupovat, ale zasloužit si je.

Článek

Twitter se rozhodl zakázat všechny politické reklamy na své platformě. Dosah politického obsahu by měl „být vydělaný, ne koupený“, píše BBC.

„Zatímco internetové reklamy jsou pro komerční inzerenty neskutečně výkonné a velmi efektivní, taková síla znamená pro politiky značné riziko,“ napsal na Twitter generální ředitel společnosti Jack Dorsey.

Sociální síť Facebook, rival Twitteru, nedávno zákaz politických reklam vyloučila.

Společnosti v oblasti sociálních médií jsou před prezidentskými volbami v USA v roce 2020 podrobovány zvláštní kontrole. „Jsme si dobře vědomi, že jsme malou součástí mnohem většího politického ekosystému,“ napsal Dorsey.

Dorsey na svém Twitteru uvedl i důvody, proč se k tomuto kroku společnost rozhodla.

„Politická zpráva získává dosah, když se lidé rozhodnou sledovat účet nebo retweetovat. Placení za reach toto rozhodnutí dává stranou a nutí silně optimalizovat a cílit politická sdělení na lidi. Věříme, že by toto rozhodnutí nemělo být kompromitováno penězi. A poslední vzkaz. Toto není o svobodě projevu. Toto je o placení za dosah obsahu. A platit za zvýšení dosahu politického projevu má významné důsledky, které by dnešní demokratická infrastruktura nemusela zvládnout.“

Související témata:

Doporučované