Hlavní obsah

Tvrdá konkurence poště. Zásilkovna chce doručovat na každou adresu

Foto: Zásilkovna, Seznam Zprávy

Zásilkovna spouští novou službu. Bude ještě víc konkurovat České poště.

Od začátku července chce společnost Zásilkovna doručovat lidem zásilky až domů vlastními silami. Dosud k tomu využívala externí firmy, což se jí neosvědčilo.

Článek

Zásilkovna spouští vlastní doručení na adresu. Cena služby „Zásilkovna domů“ začíná na 79 korunách. Pro zákazníky to podle ní znamená zvýšení komfortu a rychlosti doručení.

Technologicko-logistická firma tak chce podle mluvčího Kamila Chalupy předejít dalším problémům s doručováním, které se v minulosti stávaly. Lidé si stěžovali, že Zásilkovna nedoručuje balíky včas. Firma argumentovala tím, že si na službu najímá cizí přepravce. Teď bude mít už jen vlastní.

„Takže za to vlastně můžou Seznam Zprávy, protože jste o problému psali. Po tom článku jsme si řekli, že se to musí změnit,“ říká pro SZ Byznys Kamil Chalupa, mluvčí Zásilkovny.

Klíčovým momentem byl podle zakladatelky společnosti a spolumajitelky celé skupiny Simony Kijonkové březen loňského roku. Tehdy dramatickým způsobem vzrostl počet přepravovaných zásilek k zákazníkům na adresy domů.

„Zároveň nám ale naši externí partneři, kteří pro nás službu provozovali, omezili množství zásilek, které za den mohli přepravit. Věděli jsme, že se do takové situace můžeme dostávat opakovaně v dalších pandemických vlnách, a pokud to zásadně nezměníme, není z toho úniku. Dlouhodobě jsme se také potýkali s kvalitou doručení u externích doručovacích partnerů,“ vysvětluje Simona Kijonková.

Služba má být v řadě věcí unikátní

Do procesu doručování zásilek na adresu bude zapojena síť mikrodep, která byla nově vytvořena na vybraných výdejních místech po celém Česku. Vedle kmenových řidičů společnosti budou zásilky doručovat také řidiči společnosti Zavezu, patřící do skupiny Packeta stejně jako Zásilkovna. A to v rámci programu Jezdi s námi.

Zásilkovna a Packeta

Zásilkovna je český franšízový logisticko-technologický projekt Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010.

Provozuje také službu Mezi námi pro doručování zásilek mezi fyzickými osobami (počet přepravených zásilek: 3 345 000, počet stažení mobilní aplikace: 1 000 000).

Výsledky Packety

RokObrat (v mld. Kč)
20191,3
20202,5

Pokud se nepodaří zákazníka zastihnout na adrese, bude mít možnost vyzvednout si balíček na některém z výdejních míst firmy ještě tentýž den. Cena služby Zásilkovna domů začíná při objednání zásilky z e-shopu na 79 korunách bez DPH, pro zasílání mezi fyzickými osobami je to částka 115 korun včetně daně.

„Spuštění vlastní služby doručení zásilek na adresu je dalším důležitým mezníkem v naší historii. Od začátku července tedy poskytujeme službu doručení na adresu zcela ve vlastní režii a můžeme přímo kontrolovat kvalitu a rychlost doručení. Naším cílem je samozřejmě podobně jako u služby doručení na výdejní místo doručovat drtivou většinu zásilek v režimu do druhého dne,“ komentuje novinku zakladatelka Zásilkovny a generální ředitelka skupiny Packeta.

Jak to funguje

Zahrnutí služby do systému spolupracujících internetových obchodů je podle společnosti jednoduché.

„Naši partneři si službu Zásilkovna domů jednoduše přidají do svého košíku. Ti, kteří dosud využívali naši službu Nejvýhodnější doručení na adresu, ji pouze přejmenují na Zásilkovna domů a své zákazníky informují o tom, že nově jim zásilky nebudou doručovat třetí strany, ale přímo řidiči Zásilkovny,“ říká Jan Čižmar, provozní ředitel společnosti.

„Spuštěním služby Zásilkovna domů získávají naši zákazníci kompletní balíček služeb – doručení na výdejní místa, do Z-BOXů a nově i doručení na adresu. V první fázi chceme doručovat v časovém okně 90 minut, cílem je dostat se na hodinu. Dobírku může zákazník zaplatit předem v naší mobilní aplikaci nebo přímo v e-shopu, případně pak u našeho řidiče, který má k dispozici terminál a přijímá i hotovost,“ doplňuje.

Mikrodepa doplní klasická sběrná místa

Součástí nové služby je nově vytvořená síť mikrodep. Vznikla rozšířením spolupráce se stávajícími výdejními místy, která disponují větší kapacitou pro umístění zásilek.

Firma si od nich slibuje, že doplní síť stávajících čtrnácti klasických dep na území České republiky. Fungují jako klasická depa, jen jsou o něco menší. Aktuálně jich je 135 a jsou rozmístěna tak, aby pokrývala území celé země. Jak to v takovém depu funguje, se můžete podívat v reportáži v následujícím článku.

„Zájem o to, stát se mikrodepem Zásilkovny byl ze strany výdejních míst enormní. Znamená to pro ně další příjem, do podnikání mohou zapojit i členy rodiny. Spolupráci s námi znají, znají naše systémy, rozumí naší filozofii podnikání. Pro nás jsou to přirození partneři,“ říká Jan Čižmar.

Do doručování zásilek na adresu se také prostřednictvím programu Jezdi s námi zapojí komunitní kurýrní služba Zavezu.

Zavezu

– Komunitní kurýrní služba, kterou na konci roku 2019 koupila Packeta, majitel Zásilkovny.

– Služba propojuje lidi, kteří se chtějí stát řidiči, s těmi, kteří potřebují něco převézt.

– Prostřednictvím programu Jezdi s námi se může téměř každý stát řidičem rozvážejícím zásilky pro Zásilkovnu.

„Řidiči k tomu stačí osobní automobil a živnostenský list s koncesí na provozování nákladní autodopravy do 3,5 tuny. Od nás získá platební terminál a mobilní telefon s aplikací Packeta, která mu naplánuje nejideálnější rozvozovou trasu. Vše funguje velmi intuitivně a jednoduše. Hledáme spolehlivé partnery na dlouhodobou spolupráci. Zájemci si mohou přivydělat velmi zajímavé peníze. V průměru jde o rozvoz 60 zásilek, což v průměru zabere šest hodin času,“ vysvětluje zakladatel Zavezu David Pertl.

Služba bude fungovat i na Slovensku, kde Zásilkovna koupila balíkového přepravce ReMax.

Doporučované