Článek
Elektrobusem vzbudila Temsa zájem po celém světě, řekl ČTK Jan Švehla, mluvčí plzeňské Škody Transportation, sesterské firmy Temsy. PPF ovládla Škodu v dubnu roku 2018.
„Elektrobusy vyvíjí inženýři Temsy a vyrábí se v turecké Adaně. Šest vozů bude například jezdit po ostrově Öckerö,“ uvedl Švehla. Švédsko je podle něj na špici ve využívání elektromobilů, ale region Öckerö posunul cíl vlády ještě o stupeň výše. Rozhodl se stát se zeleným centrem s nulovými emisemi uhlíku do roku 2030, o 15 let dříve, než stanovil švédský zákon. Místní orgány už zahájily iniciativu pro nahrazení všech vozů veřejné dopravy elektrickými dopravními prostředky.
„Šest elektrobusů dorazí do Öckerö u Göteborgu v příštích dnech a brzy vyjedou na cesty,“ uvedl Švehla. Elektrobusy koupila firma Connect Bus provozující přes 1000 vozů. Vozy pro 59 pasažérů dojedou po pětihodinovém nabíjení lithium-iontové baterie až 400 km.
„Temsa teď bude mít mnohem silnější strukturu na globálním trhu, a to díky partnerství se skupinou PPF i Sabancı Holding (jedním z největších průmyslových a finančních konglomerátů v Turecku),“ řekl předseda představenstva společnosti Temsy Cevdet Alemdar.
Škoda Transportation teď připravuje obchodní a produktovou strategii spolupráce s Temsou na jednotlivých trzích, řekl ČTK před měsícem šéf Škodovky Petr Brzezina. Pro plzeňského výrobce tramvají, trolejbusů, vlaků a vozů metra je turecký trh zajímavý. Desítky jeho tramvají už jezdí ve městech Konya a Eskişehir. Temsa vyrábí ročně v Adaně přes 10.000 autokarů, autobusů a nákladních vozů. Působí téměř na 70 trzích světa. Nabízí široké portfolio produktů, včetně elektrobusů MD9 electriCITY, Avenue Electron a Avenue EV, které jsou připravené pro sériovou výrobu.