Hlavní obsah

Škoda Auto loni vydělala 29 miliard. Mnohem víc peněz teď ale plánuje investovat do elektromobilů

Škoda Vision iV.Video: Karolína Štuková, Youtube.com

Škodě Auto loni klesl zisk po zdanění o devět procent na 28,89 miliardy korun. Tržby naopak vzrostly o dvě procenta na rekordních 416,7 miliardy korun. Největší česká automobilka zvýšila dodávky zákazníkům o 4,4 procenta na 1,254 milionu aut.

Článek

Hospodaření firmy ovlivnily podle předsedy představenstva Bernharda Maiera vysoké investice do nových technologií, jako je elektromobilita a digitalizace, přechod na nový cyklus měření emisí WLTP či geopolitické faktory, zejména celní válka USA a Číny či nadcházející brexit.

Garáž.cz: Test nové Škody Kamiq.Video: Seznam Zprávy

Škoda Auto zároveň loni investovala více než 500 milionů eur (asi 12,8 miliardy korun) do svých českých závodů. V příštích čtyřech letech investuje dvě miliardy eur (asi 51,2 miliardy korun) do elektromobility a nových řešení mobility, uvedla firma na středeční výroční tiskové konferenci.

„V rámci koncernu Volkswagen jsme převzali další odpovědné úkoly: řízení regionů Indie a Rusko, vývoj a výrobu vozů rodiny Passat v závodě Kvasiny nebo odpovědnost za rozšíření výrobních kapacit v novém závodě pro výrobu vozů několika značek koncernu Volkswagen,“ uvedl předseda představenstva Škoda Auto Maier.

V loňském roce směřovaly investice například do nové lakovny v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi nebo do výkonnějších datových center.

Do konce roku 2022 představí automobilka více než 30 nových modelů, víc než deset z nich částečně nebo plně elektrifikovaných.

Záznam: V pondělí šéfové Škodovky s Babišem jednali o podpoře elektromobility.Video: Seznam Zprávy

Výrazný nárůst dodávek zákazníkům zaznamenala česká automobilka v Evropě (4,9 procenta) a na růstových trzích v Číně (4,9 procenta) a Rusku (30,7 procenta). Hlavními motory růstu jsou nadále SUV modely Kodiaq a Karoq, bestsellerem značky zůstává Škoda Octavia s celosvětovým prodejem 388 200 aut.

S 341 tisíci dodanými vozy zákazníkům je Čína nadále celosvětově nejvýznamnějším trhem značky. V Německu, na největším evropském trhu a zároveň druhém největším trhu značky, zaznamenala automobilka 176 600 dodaných vozů, což v porovnání s minulým rokem představuje nárůst o 1,9 procenta. Na domácím českém trhu dodala Škoda zákazníkům 93 600 vozů.

Škodě Auto loni vzrostl celosvětově počet zaměstnanců o šest procent na 37 825 lidí. V Česku se pak množství kmenových zaměstnanců zvýšilo o téměř sedm procent na 32 738 lidí. Po převzetí aktivit koncernu VW v Indii během loňského roku počet pracovníků stoupne na 42 tisíc. Mladoboleslavská automobilka patří k největším zaměstnavatelům v Česku.

Škoda zvýšila v loňském roce v Česku průměrný měsíční výdělek výrobních zaměstnanců o 14 procent na 46 357 korun.

Doporučované