Článek
Společnost o rekordních tržbách ve výši 25 miliard korun informovala na tiskové konferenci, výši zisku neuvedla. Obrat rostl napříč zeměmi kde e-shop působí – v ČR o 21 procent, na Slovensku o 15 procent.
„V Maďarsku dosáhl obrat téměř jedné miliardy korun, meziroční nárůst činil 129 procent. Přes 51 procent plateb bylo uskutečněno kartou (terminál i on-line), více než 50 procent objednávek šlo z mobilních zařízení," uvedl místopředseda představenstva Tomáš Havryluk.
Kdy a za co Češi utráceli peníze nejvíc
Mezi kategorie zboží s obratem vyšším než miliarda korun patřily notebooky, mobilní telefony, počítačové komponenty, příslušenství, televize, bílé elektro (například pračky a sušičky) a malé domácí elektro.
Alza.cz během prodejně nejsilnějšího dne – 17. prosince – dosáhla obratu 240 milionů korun a vyřídila 108 648 objednávek. Za minutu zpracovali v tento rekordní den zaměstnanci 388 objednávek, tedy 6,5 za vteřinu.
E-shop také loni rozšířil distribuční síť a v listopadu zahájil prodej výrobků vlastní značky AlzaPower, která zahrnuje 49 položek, jako jsou nabíječky, kabely, baterie, powerbanky a další.
Plány e-shopu do budoucna
V letošním roce plánuje Alza pokračovat v expanzi v Maďarsku a rozjet expanzi do Rakouska a Německa. E-shop chce začít s prodejem krmiv pro domácí mazlíčky a rozšířit segment sportovních potřeb.
„Rádi bychom se stali největším sportovním e-shopem v Čechách," dodal Havryluk. Firma také pracuje na zrychlení procesu dodání zboží a rozšíření pobočkové sítě.
Alza.cz zvýšila v roce 2017 zisk o čtvrtinu na 808 milionů korun. Působí na 26 trzích EU, má 1 500 zaměstnanců. Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alzu.cz vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru.
Mezi největší internetové obchody v ČR patří dále Mall.cz, Notino.cz, CZC.cz či Kasa.cz. Například společnost Sully System, která zastřešuje e-shopy Mall Group a další e-commerce aktivity, dosáhla ve finančním roce 2016/2017 konsolidovaných čistých tržeb osm miliard korun a měla ztrátu 872 milionů korun.
Tržby tuzemských internetových obchodů stouply loni meziročně o 17 procent na 135 miliard korun, vyplývá z údajů srovnávače cen Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci. Podíl e-shopů na maloobchodních tržbách stoupl na 11,4 procenta.