Článek
Ještě počátkem dubna to podle průzkumu pivovaru vypadalo, že se jich už neotevře více než desetina, Dataservis predikoval až čtvrtinu provozů. Naprostá většina hospod, které ještě před měsícem nechtěla znovu otevřít, změnila svůj postoj.
Data získal pivovar z více než 16.000 hospod, tedy z 80 procent všech, s nimiž spolupracuje a které představují většinu tuzemského trhu. Z více než 20.000 partnerských provozoven tak trvale uzavřených zůstane zhruba jen 500, řekl dnes ČTK obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz.
„Původní pesimistická nálada se s dnešním otevřením zahrádek a blížícím se otevřením celých hospod (stanoveným na 25. května), proměňuje. Je jasné, že hospodští jsou v tíživé situaci a řada z nich má vážné finanční problémy. Většina těch, kteří původně chtěli řemeslo pověsit na hřebík, se ale rozhodla pokračovat,“ uvedl Mráz.
Prazdroj i další pivovary v ČR se snažily a dále snaží po celou dobu krize hospodám pomáhat, zmírnit negativní dopady koronavirové krize a připravit je na restart jejich podnikání. Prazdroj jim například pomáhal se získáváním úvěrů z vládních programů Covid, podlel se na projektu Zachraňte hospodu a každé znovuotevírané hospodě teď dává jeden sud piva zdarma. Provozovny také vybavuje dezinfekčními prostředky.
„Víme, že propady tržeb za deset týdnů uzavřeného nebo silně omezeného provozu může jakákoli pomoc z vnějšku pouze zmírnit, přesto cítíme, že se i díky finanční, materiální a morální podpoře z více stran podařilo zmírnit skeptickou náladu na trhu. Hostinští se chtějí znovu věnovat svým zákazníkům, někteří zatím jen na zkoušku, ale celkově je cítit na trhu pozitivní odhodlání,“ dodal ředitel.