Článek
Praha 3 představila nové logo, které se brzy stalo terčem mnoha vtipů. Dominantou grafického zpracování jsou tři čárky. Ty podle reakcí na sociálních sítích řadě lidí připomínají spíše lístek s počtem piv v hospodě nebo čáry kokainu. Největší kritika se ale na městskou část snesla za cenu díla. Radnice Prahy 3 za design loga zaplatila 350 000 Kč bez DPH. Na sociálních sítích se tak na toto téma strhla vášnivá diskuze.
Brzy po zveřejnění se logo stalo inspirací pro vtipy od kreativních uživatelů sociálních sítí. A příležitosti ke zviditelnění využily i některé známé firmy. Zareagovat nezapomněl McDonald's, který zve obyvatele Prahy 3 do „mekáče” na Floru. Ten využil tři čárky jako hranolky namočené v kečupu.
O hladový krky se staráme i na Praze 3. Stav se v Mekáči na Floře. 🤗🍟
Zveřejnil(a) McDonald's dne Čtvrtek 16. ledna 2020
Návrh loga vzešel z designérské soutěže, která byla pořádána organizací CZECHDESIGN. Vítězem se stal vizuál z dílny Jakub Vaněk Studio a jeho autory jsou Barbora Micajová a Jakub Vaněk.
„Máme velkou radost, že autory jsou mladí lidé, kteří mají evidentní vztah k naší městské části,” vyjádřila se na svém Facebooku městská část Praha 3.
Vy/|| si! Jste mist/|| ✌️... Díky moc za všechny reakce i typicky českou lidovou tvořivost 😁! Nový vizuální styl Prahy 3...
Zveřejnil(a) Praha 3 dne Čtvrtek 16. ledna 2020
Autoři se sami vydali do ulic a ptali se obyvatel, co se jim vybaví, když se řekne Praha 3. „Prahu 3 mají jako místo setkávání,” sdělila výsledek Micajová. Proto prý logo založili na třech čárkách, které mají symbolizovat místa setkávání. Zároveň se jim podařilo vytvořit motiv, který se dá snadno komunikovat a využít i v podobě hlášek. „S těmi třemi čárkami se dá nějakým způsobem pracovat,” dodal Vaněk.
Tak budeme mít nový logo, Praha 3 musí vypadat pokrokově, jdeme s dobou... Jen mi přijde, že je škoda, že autor loga...
Zveřejnil(a) Jirka Fučikovský dne Středa 15. ledna 2020
S motivem tří čárek Praha 3 dále pracuje. Svědčí o tom i reklamní zboží, které Praha 3 představila na svém Facebooku vzápětí. „K vášnivé diskuzi o nové vizuální identitě přikládáme i další možnosti využití. Hravost je jednou z velkých předností,” napsali autoři.
A jak městská část vnímá vlnu kritiky? „Byli jsme upozorněni, že si dobré logo hned od začátku začne žít svým životem,” napsal Pavel Trojan, vedoucí odboru vnějších vztahů a komunikace městské části Prahy 3 do facebookového komentáře.
K vášnivé diskuzi o nové vizuální identitě přikládáme i další možnosti využití. Hravost je jednou z velkých předností 🙂.
Zveřejnil(a) Praha 3 dne Středa 15. ledna 2020