Článek
Watches of Switzerland, největší britský prodejce hodinek Rolex a Omega, zvýšil během pandemie svůj zisk. Poptávka po špičkových hodinkách švýcarské kvality zatím vzdoruje krizi, kterou způsobil koronavirus. Zájem je také o náramkové hodinky inspirované Jamesem Bondem.
Server The Guardian uvedl, že společnost Watches of Switzerland, která vlastní mimo jiné značky Goldsmiths a Mappin & Webb, dosáhla za posledních deset týdnů tržeb ve výši 203 milionů liber. To je o 18 procent více než v roce 2019. Firma uvedla, že výdaje britských nakupujících vynahradily nepřítomnost zahraničních turistů.
Někteří zákazníci považovali nákup luxusních hodinek za investici. Generální ředitel společnosti Brian Duffy uvedl, že v jeho obchodech se utrácely peníze, které by lidé jindy nechali za dovolenou v zahraničí, stravování či oblečení.
Zákazníci v obchodě průměrně utratí kolem 5000 liber. Podle Duffyho si regionální obchody, například v Newcastlu a Glasgow, vedou lépe než pobočky v Londýně. Tržby z nich tak firmě kompenzují nepřítomnost zahraničních turistů.
Pandemie také změnila podobu podnikání Watches of Switzerland. Tržby, které letos zajistili turisté a pobočky na letištích, tvořily méně než 10 procent. Pro srovnání, v roce 2019 to bylo více než 30 procent.
Nedávný boom prodeje hodinek podpořil i nový model od firmy Rolex. Jde o hodinky z nejnovějšího filmu Není čas zemřít s Jamesem Bondem, který na plátně nosil hodinky švýcarské značky i v předchozích dílech. „Nemůžeme se Bondových hodinek nabažit, i když film vyjde až později,“ řekl Duffy. Cena hodinek je téměř 8000 liber.
Zvýšení zisku společnosti poslalo její akcie nahoru o 26 procent. To z Watches of Switzerland dělá firmu s nejvyšším přírůstkem v indexu londýnské burzy FTSE 250.
Maloobchodník má celkem 135 obchodů ve Velké Británii a USA. Nyní očekává roční tržby kolem jedné miliardy liber, tedy o 50 milionů více, než dříve předpokládal.
Watches of Switzerland se na londýnské burze poprvé objevily v roce 2019. Společnost však provozuje své obchody od roku 1924. Značky špičkových hodinek přísně kontrolují jejich distribuci, a tak prodejce těží ze vztahů se společnostmi jako Rolex, Patek Philippe, Tag Heuer a Omega.