Článek
Počet registrací nových aut v Evropské unii v prvním čtvrtletí vzrostl o 3,2 procenta na 2,6 milionu. V prvních dvou měsících prudce klesal, v březnu se ale zotavil a zvýšil se o 87,3 procenta. Oznámilo to Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).
V lednu se prodej propadl o 24 procent a v únoru o 19,3 procenta. V březnu se ale zvýšil na 1,06 milionu z loňských 567 253 vozů. Loňský březnový prodej byl nízký kvůli pandemii nemoci covid-19. V Itálii se březnový prodej zvýšil meziročně o 497,2 procenta, ve Francii o 191,7 procenta a ve Španělsku o 128 procent. V Německu, které je největším evropským automobilovým trhem, prodej vzrostl o 35,9 procenta.
Za celé čtvrtletí byl prodej na velkých evropských trzích různý. Zatímco v Itálii vzrostl o 28,7 procenta a ve Francii o 21,1 procenta, ve Španělsku a Německu klesl. Ve Španělsku se prodej aut za leden až březen snížil o 14,9 procenta a v Německu o 6,4 procenta.
Číslo jedna: VW
Největším prodejcem aut na evropském trhu je skupina Volkswagen, za první čtvrtletí jí ale prodej klesl o 1,4 procenta na více než 652 tisíc vozů. Podíl Volkswagenu na trhu se snížil o 1,3 procentního bodu na 25,4 procenta. Součástí Volkswagenu je i česká Škoda Auto, která prodej za leden až březen zvýšila o 1,9 procenta, podíl na trhu jí ale klesl na 5,6 procenta.
V České republice se prodej nových osobních aut podle sdružení ACEA za první čtvrtletí snížil o 1,3 procenta na téměř 50 tisíc vozů. V samotném březnu se ale zvýšil o 46,5 procenta na téměř 20 000.
Loni v březnu se počet registrací nových osobních aut v EU meziročně propadl o 55,1 procenta. Na většinu trhů dopadla karanténní opatření, valná část prodejců aut měla kvůli šíření koronaviru od poloviny března zavřeno.