Článek
„Dotační podmínky vyžadovaly sociálního pracovníka, dlouhodobě jsme nějakého nemohli sehnat. Pokud bychom nezaplnili byty, byli bychom ohroženi pokutou. Je tam složitý administrativní aparát. Podmínka udržitelnosti byla na 20 let,“ řekl starosta Miroslav Bubeník (SNK Evropští demokraté).
Město koupilo před několika lety malé nádraží, kde byla čekárna, pokladna a nahoře služební byt. Správě železnic zaplatilo i za okolní pozemky 790 tisíc korun. Pak radnice rozhodla, že požádá o dotaci deset milionů korun a postaví tam šest sociálních bytů.
„Vedle je sídliště, chtěli jsme také, aby lokalita zůstala klidná. K tomu jsem měl informace od jiných starostů, že kvůli neobsazeným sociálním bytům dostaly jejich obce stovky tisíc korun pokutu. Tak jsem to vyhodnotili, že s budovou raději naložíme jinak,“ řekl Bubeník.
V Třemošnici je malá lokální trať, která tam končí. Vlaky přijíždějí z Časlavi. České dráhy už tam lístky neprodávají, lidé si je kupují ve vlaku.
Opravy nádražní budovy stály 16 milionů korun. Je v ní šest bytů. O nájemní byty byl zájem. Nájemníci platí 135 korun za metr čtverečních, což je méně než tržní nájemné. Smlouvu mají na rok, pak ji lze prodloužit. Sociální byt by byl levnější, 61 korun za metr čtvereční.
„Uspokojili jsme třetinu zájemců. Byty jsou plně vybavené. Poptávka po bytech je velká. Máme v územním plánu místo, kde by mohl bytový dům stát, ale město na investici nemá peníze. A pro developery jsme asi nezajímavá lokalita,“ dodal Bubeník.