Článek
Alternátor funguje v areálu, který kdysi patřil k Baťovým závodům na výrobu obuvi. „Expozicí připomene 85 let od zakoupení amerického letounu Lockheed L-10 Electra pro Baťovy závody, se kterým Baťa podnikl v roce 1937 obchodní cestu kolem světa,“ uvedl mluvčí Alternátoru Milan Krčmář.
Letoun Baťa zakoupil v roce 1936, na cestu se vydal 6. ledna 1937. „Baťa podporoval leteckou dopravu, letouny i vyráběl, a touto anabází chtěl nejen navázat obchodní kontakty, ale také světu ukázat, že letecká doprava má budoucnost,“ uvedl Krčmář. Výstavu tvoří hlavně velké obrazové panely, 23. června ji rozšíří artefakty pocházející z pozůstalosti Baťova šéfmechanika Josefa Engliše. Na výstavu je zapůjčí jeho vnuk Petr Engliš.
Jan Antonín Baťa (1898 - 1965), nevlastní bratr Tomáše Bati, patřil k nejúspěšnějším československým podnikatelům. Bratrovu továrnu řídil po jeho tragické smrti v letech 1932 až 1939. V roce 1947 byl v nepřítomnosti souzena za to, že se veřejně nepřihlásil do odboje proti nacistům. Zemřel v brazilském exilu. Rozsudek byl zrušený v roce 2007. V roce 2019 udělil prezident Miloš Zeman Janu Antonínu Baťovi in memoriam Řád Bílého lva.
V borovinském areálu, jehož součástí je Alternátor od roku 2015, se od poloviny 19. století vystřídaly například firmy Karel Budischowsky a synové, Busi, Baťa či BOPO. V dobách největší slávy se v Borovině ročně vyrábělo až 22 milionů párů obuvi a 33 milionů párů punčochového zboží. Firmy zaměstnávaly desetitisíce lidí. Po roce 1989 nezvládla obuvnická továrna ekonomickou transformaci a areál začal upadat. Nyní je z něho městská čtvrť s byty, vědeckým centrem nebo domem dětí a mládeže. Sídlí v ní i několik firem.