Článek
Za obdobnou částku bylo v minulosti opravené přízemí haly, která je stará takřka 40 let. Kromě zázemí pro cestující nabízí hala také místo pro rodiče s malými dětmi. Sídlí v ní i Student point Informačního centra pro mládež Třebíč. Součástí haly jsou také komerční prostory, obchod nebo kanceláře.
Nádraží a hala v Třebíči jsou v majetku města, dříve je provozovala soukromá společnost, která dělala jen udržovací práce. Od února 2018 už provoz zajišťuje přímo město. Peníze vybrané z vjezdu autobusů na nádraží investuje do opravy haly.
Opravuje se prozatím jen interiér. Venkovní vzhled by se mohl časem změnit podle toho, jak dopadne studie na změnu vzhledu a využívání celého areálu autobusového nádraží. Město zatím představilo čtyři nezávazné studie, jak by lokalita za Komenského náměstím mohla v budoucnu vypadat.
„Oprava fasády byla připravená, ale pozastavili jsme to. Řeší se koncepce celého prostoru autobusového nádraží a my nechceme investovat do vnější slupky, když v nějakém horizontu je představa, že dojde k úpravě celého prostranství, tudíž by to nebylo moc ekonomické,“ řekl starosta Třebíče Pavel Pacal (Pro Třebíč).
Několik nevyužívaných autobusových nástupišť nechala už dřív radnice upravit na parkovací místa zhruba pro 65 aut, letos se parkoviště na úkor dalších přilehlých nástupišť asi zdvojnásobí.