Hlavní obsah

Tramvaje v pondělí vyjedou u Semilassa v Brně po 350 metrech nové trati

Ilustrační foto.

Oprava křižovatky u Semilassa v Brně je po pěti měsících hotová. Oblast má 167 metrů nové kanalizace, 210 metrů vodovodu, 350 metrů nové tramvajové trati i nového povrchu silnice.

Článek

„Městská hromadná doprava projede křižovatkou od pondělí, pokud bude v neděli vhodné počasí pro malování vodorovného značení, bude ve stejný den křižovatka průjezdná i pro řidiče. Rekonstrukce křižovatky se kvůli souběhu s dalšími dopravními projekty odkládala téměř deset let,“ uvedla primátorka města Markéta Vaňková.

Díky souběhu prací více městských firem zatížila stavba podle Vaňkové místní obyvatele a projíždějící pouze na nezbytně nutnou dobu. „Navíc se podařilo celý projekt ukončit o tři týdny dříve, což nebývá obvyklé,“ dodala. Kolejová křižovatka u Semilassa byla poslední v Brně provedená ve staré koncepci, stála na pražcích a štěrkovém podloží.

Brněnský dopravní podnik (DPMB) nechal při rekonstrukci tramvajové trati vyměnit kolejový rošt, který byl v nevyhovujícím technickém stavu. „Současně jsme použili všechny moderní prvky pro snížení hlučnosti. Vzhledem k nedostatečné osové vzdálenosti dosud nebylo možné míjení tramvají v zatáčce od Semilassa ke královopolskému nádraží, což bylo pro provoz problematické. Křížení jsme upravili tak, aby mohly vozy místem projíždět souběžně,“ řekl generální ředitel DPMB Miloš Havránek. Náklady na část DPMB přesáhly 40 milionů korun.

Zastávka Semilasso ve směru z centra je nově bezbariérová s přístupovým přechodem pro bezpečnější nástup a výstup cestujících. Od pondělí se na své původní trasy vrátí linky 30, 41, 43, 44, 53, 71, 84, N90 a N91, které od března projížděly odklonem Metodějovou ulicí, i tramvajové linky 1 a 6, které při jednotlivých etapách měnily své trasy a konečné stanice.

Plánovanou výměnu tramvajových kolejí v křižovatce využily k opravám Brněnské vodárny a kanalizace. Důvodem byl špatný technický stav inženýrských sítí. Vodovod z let 1952–1964 byl značně poruchový a byl příčinou častého přerušení dodávek vody. Rekonstrukce vodovodu stála 8,2 milionu korun, oprava kanalizace spolu s přeložkou plynovodu v délce 40 metrů stála 17,5 milionu.

Doporučované