Článek
Celé prázdniny museli lidé kvůli stavbě přestupovat na autobusy, to už ale končí. Už v úterý se na trať mezi Novou Vsí a Třebovicemi vrátí tramvaje. A jízdy to hned budou rekordní - poprvé v Česku pojedou tramvaje až osmdesátikilometrovou rychlostí.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) dokončil rekonstrukci, která přišla na 130 milionů korun a byla jednou z největších letošních investičních akcí podniku. Opravoval se úsek dlouhý více než dva kilometry. Součástí rekonstrukce byla sanace spodku trati, úprava trolejového vedení a použití pražců s pružným upevněním kolejnic pro tišší a rychlejší jízdu. Dosud tam na vybraných úsecích byla povolena nejvyšší rychlost 65 kilometrů v hodině.
Skončila rovněž generální oprava drážních objektů na tramvajové smyčce Hlučínská. „Za 44 milionů korun DPO vyměnil kompletně koleje, vybudoval nová nástupiště a veškeré zázemí pro řidiče,“ uvedla mluvčí DPO Karolína Hřivnáč Rycková.
Na smyčce je i nové osvětlení a bezpečnostní kamery. Uvnitř smyčky je odstavná plocha pro autobusy. Nyní se to týká například autobusů při výlukách, ale v budoucnu by tam mohly například mít konečnou některé trolejbusy.
Důvodem rekonstrukce smyčky byla návaznost na projekt města, které poblíž buduje takzvané parkoviště P+R (Park and Ride, tedy zaparkuj a jeď). Bylo potřeba, aby po jeho dokončení auta mohla jezdit přes koleje. „Součástí investice DPO je velká LCD obrazovka na střeše budovy zázemí, která bude sloužit k lepší informovanosti jak cestujících, tak i například řidičů projíždějících aut, kteří dostanou informaci o P+R a odjezdech spojů do centra,“ uvedla Rycková.
Předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys uvedl, že letošní rok je, co se investic do dopravní cesty týče, pro podnik rekordní. „Celkově letos modernizujeme a opravujeme za téměř 400 milionů korun,“ uvedl Morys.