Článek
A změní se nejen název, ale i výrobní program. Už v první polovině příštího roku se totiž rozjede výroba nového modelu Toyota Yaris. Zavedení výroby hybridního vozu si v závodu vyžádá investice ve výši 180 milionů eur, tři nové budovy, ale také tisíc až patnáct set nových zaměstnanců.
„Chtěli bychom rozjet třetí směnu. To auto je složitější, pokud jde o technologický postup,“ potvrzuje Kiml s tím, že hybridní pohon protáhne výrobní čas na každé dané pozici.
Celková denní výroba se pak zvýší na tisíc až patnáct set vozů denně.
„Co se týče denní výroby, počítáme s tím, že 30 až 40 procent bude čistě Yaris,“ říká Kiml. Jak ovšem dodal, i v příštím roce – poté co závod zcela ovládne Toyota – budou nadále sjíždět z jeho výrobní linky i vozy Peugeot a Citroën.
TPCA
Automobilka TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) je společným podnikem japonské firmy Toyota Motor Corporation a francouzské Groupe PSA.
Výstavba závodu v Ovčárech nedaleko Kolína stála celkem dvacet miliard korun, což byla do té doby největší zahraniční investice na zelené louce ve střední Evropě.
Městské vozy Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1 se tady začaly montovat v únoru 2005, denně se jich vyrobí až tisíc.
V současné době se na výrobě vozů podílí 2 500 zaměstnanců.
Zdroj: TPCA
„Do konce příštího roku vyrábíme všechny tři modely, které vyrábíme dneska. Co se bude dít potom, záleží na dohodách mezi oběma společnostmi,“ říká Kiml. On sám už další plány zná, ale zveřejnit je zatím nesmí.
Už s přechodem na model Yaris se ale závod připravuje na to, aby zde v budoucnu mohly vznikat i vozy s jinou přidanou hodnotou.
Je budoucnost automobilové dopravy ve vodíku, nebo v čisté elektromobilitě? A jak moc investice do vývoje elektromobilů a nových technologií zdražují v automobilkách ta „klasická“ auta? Odpovědi najdete v rozhovoru s Robertem Kimlem.