Článek
Jako každý rok i letos pořadatelé studie TOP Zaměstnavatelé prozradili, kdo bude mezi budoucími zaměstnanci nejžádanějším zaměstnavatelem v roce 2020.
Absolutní vítězem a tedy držitelem ocenění Jasná volba je ČEZ. Mezi vítězi dalších kategorií se opět objevuje česká automobilová jednička Škoda Auto, skokanem roku je společnost Kiwi.com a v kategorii IT vyhrál Seznam.cz – vydavatel Seznam Zpráv.
Vítězové soutěže TOP Zaměstnavatelé roku 2020
Jasná volba – Skupina ČEZ
Automobilový a strojírenský průmysl – Škoda Auto
Informační technologie – Seznam.cz
Advokátní kancelář – Havel & Partners
Bankovnictví a investice – Komerční banka
Energetika, plynárenství a petrochemický průmysl – Skupina ČEZ
Obchod – IKEA ČR
Pojišťovnictví – Generali Česká pojišťovna
Poradenství, audit a daně – KPMG ČR
Pohostinství – Starbucks
Reality a development – Penta Real Estate
Spotřebitelský průmysl – L'Oréal
Stavebnictví – Strabag
Telekomunikace – T-Mobile ČR
Farmacie a zdravotnictví – Zentiva
Skokan roku – Kiwi.com
Důležité: vysoký plat a příjemné pracovní prostředí
Osloveni byli studenti všech veřejných škol v Česku. O svůj názor se podělilo 11 491 studentů a absolventů českých vysokých škol. „Plusové body“ připisovali firmám hlavně podle těchto kategorií: přátelské pracovní prostředí, firmou placené odborné vzdělávání, společenská odpovědnost firmy, složení pracovního týmu a šance na budoucí vysoké příjmy.
Právě mzdu až 40 tisíc korun podle průzkumu studie TOP Zaměstnavatelé očekává 84,3 procenta z nich. Studenti jsou tedy trochu sebevědomější než v minulých letech, alespoň pokud jde o finanční ohodnocení.
Zaměstnance musí firmy hledat už na škole
Své potenciální zaměstnavatele chtějí studenti poznávat už během studia, ideálně v rámci stáže, dne otevřených dveří nebo odborných přednášek. A firmy se jim snaží vyjít vstříc.
„Největší trend, který můžeme sledovat, je snaha přiblížit se zaměstnanci ještě v době, kdy je kandidát, nějakou personalizovanější kampaní, oslovit ho nějakým konkrétním krokem, který je zajímavý vyloženě pro něj. Je to to samé jako produktová personalizace, když si jdete koupit jakýkoliv výrobek,“ vysvětluje, jak oslovit potenciální zaměstnance, ředitel studie TOP Zaměstnavatelé Jakub Hořický.
Work-life balance především
I proto se některé kategorie, které se týkají oboru lidských zdrojů a náboru nových zaměstnanců, v soutěži objevily vůbec poprvé. Hodnotila se zde kreativita náborových videí nebo třeba komunikace na sociálních sítích s potenciálními zaměstnanci.
Stále platí, že pro lidi, kteří na trh práce po škole vstupují, je důležitý work-life balance, tedy vyrovnaný čas na práci a osobní život.