Článek
Nadšenec do všeho kolejového ale nakonec dotace sehnal (v době, kdy evropské peníze neměly takovou tu zvláštní korupční a střetozájmovou pachuť) a skutečně obnovil takzvanou řepařskou drážku. Tedy úzkorozchodnou trať, která od roku 1894 vozila Polabím z polí cukrovou řepu ke zpracování do cukrovarů.
Kolínskému spolku, sdruženému kolem řepařské drážky, se podařilo (za pomoci desítek nadšenců a donátorů) vybudovat trasu dlouhou 4,5 kilometru, kterou si můžete projet ve stylových historických vagonech - samozřejmě tažených, jak jinak, parní lokomotivou. Ne, není to adrenalinová zábava ani vlak nesviští rychlostí francouzského TGV. Nečekejte ani úchvatné výhledy. Ale pro železniční fandy - i ty dospělé, a co teprve pro děti - to bývá skvělý zážitek. Navíc když si v areálu se stylovým nádražíčkem můžou na požádání prohlédnout také depo a výtopnu.
Kvůli hladu a žízni není potřeba nikam cestovat, klobásy a další pochutiny prodávají přímo na místě. A za nádražím se skrývá i dětské hřiště.