Článek
Tesla podle agentury Reuters Modelem Y reaguje na velkou poptávku po menších SUV, které jsou nejrychleji rostoucím segmentem v této části trhu v USA i Číně, kde momentálně Muskova společnost staví továrnu.
Do prodeje by se nejprve měla dostat verze Modelu Y s delším dojezdem, jejíž cena bude 47 tisíc dolarů a na jedno nabití ujede až 480 kilometrů.
Musk si slibuje snížení výrobních nákladů od toho, že Model Y bude s již vyráběným levnějším sedanem Model 3 sdílet okolo tří čtvrtin komponentů, což by mělo zároveň přinést urychlení výroby.
Tesla se s širším okruhem nových produktů snaží vystoupit ze škatulky výrobce luxusních aut. Koncem února oznámila, že ve snaze snížit náklady přechází výhradně na online prodej, což by jí mělo umožnit snížit cenu všech elektromobilů v průměru o šest procent. Minulý týden však plán pozměnila s tím, že některé z kamenných obchodů zůstanou otevřené a ceny se sníží pouze o tři procenta.