Článek
Modrobílou tramvaj zahlédnete v ulicích Prahy zhruba od poloviny listopadu. Pozornost poutá hned na první pohled díky svému zbarvení, ale i unikátnímu designu. Přední i zadní maska tramvaje vychází z původního typu Tatra T3, zadní část vozu je otevřená. Novinka plně respektuje základní charakteristiky, ale promyšlenými a citlivými zásahy je posouvá do kontextu současné doby.
Součástí interiéru je mimo jiné bar vycházející z tramvaje typu T1, kde podobný pultík sloužil pro prodej jízdenek. Dalším výrazným prvkem jsou střešní okna, která upomínají na legendární autobus Škoda 706 RTO. Uvnitř tramvaje nechybí ani mechanický znehodnocovač jízdenek tzv. „štípačka“. Nádech 60. let vyjadřuje poctu designérovi Františku Kardausovi, autorovi původních vozů Tatra T3.
Oproti původním vozům, které jezdily v pražských ulicích, má namísto tří dveří pouze ty první. Cestující při jízdě tramvají dostanou originální jízdenku, kterou budou moci vložit do strojku a tzv. si ji štípnout.
Tramvaj byla vyrobena v Opravně tramvají DPP v Praze Hostivaři. Celý projekt včetně návrhu až po kompletní výrobu vozu trval dva roky. Na podobě tramvaje spolupracoval DPP se studiem Anna Marešová designers.
Tramvaj má primárně sloužit pro zážitkové a komerční jízdy, které bude vypravovat vozovna Střešovice. Obsaditelnost vozidla je 31 osob a cena za hodinový pronájem je 7 700 korun.