Článek
Česká spořitelna, banka s největším počtem klientů, uvedla, že u ní si tuto službu zapnulo za dva měsíce od spuštění na svém mobilním zařízení 77 971 lidí, kteří využívají telefon s operačním systémem iOS. Klienti s Apple Pay dělají v průměru dvakrát více transakcí měsíčně než klienti s tradiční plastovou kartou. „Průměrná útrata s Apple Pay je 450 Kč za jeden nákup, s plastovou kartou je tato hodnota o něco vyšší a pohybuje se okolo 760 Kč za nákup,“ uvedl pro Seznam Zprávy Lukáš Kropík z tiskového centra České spořitelny.
Celkem tito klienti provedli 1,4 milionu transakcí a zaplatili za zboží a služby v objemu více než 603 milionů korun.
A druhý příklad: jedna z menších finančních institucí, Air Bank z portfolia PPF, oznámila, že u ní platí telefonem 112 tisíc lidí – a konkrétně Apple Pay používá 51 tisíc klientů. I tady se útraty pohybují v součtu kolem 603 milionů.
Odhaduje se, že iPhone má zhruba milion Čechů.