Článek
S délkou 5,507 metru a rozvorem 3,445 metru váží přes čtyři tuny, i tak ale z nuly na sto zrychlí za pouhé tři vteřiny. Nový Hummer EV Edition 1 totiž pohání rovnou tři elektromotory o celkovém výkonu 746 kW, tedy 1000 koní. Dojezd má přes 563 kilometrů, protože výkonná je i jeho baterie Ultium, která se umí nabít pro 161 kilometrů za deset minut.
Přes rok čekání a přesto má GM zájemců na celý další rok
General Motors (GM) představil elektrifikovanou verzi svého robustního vozu koncem loňského října. Na expedování prvních aut ze sériové výroby ale kvůli pandemii a nedostatku surovin došlo až tento pátek. Tedy více než po roce. I přes toto zpoždění však automobilka ve svém tiskovém prohlášení uvedla také, že s rezervacemi má na celý příští rok už plno. O movité fanoušky tak zřejmě nemá nouzi.
První verze Hummeru do zásuvky vychází na 110 295 dolarů, což je v přepočtu asi 2,47 milionu korun. Firma jich chce vyrobit 1 200, než se přesune k levnějším verzím. Ta s vůbec nejnižší cenovkou přesto vyjde bezmála na 90 tisíc dolarů, tedy téměř 1,8 milionu korun a k dispozici bude až od jara roku 2024.
Kdy a jak chce být automobilka plně elektrifikovaná?
Verzi SUV pak firma bude vyrábět až od roku 2025 a až do té doby chce také uvést 30 dalších elektrovozů, se kterými do roku 2035 plánuje dojít k tomu, aby celou flotilu měla kompletně bezemisní.
Server Gizmodo ale upozorňuje, že k opravdovému zdolání krize klimatu je potřeba upřednostnit a co nejdříve vyvinout elektroauta dostupná pro běžné řidiče a zákazníky.
Automobilka General Motors v pátek nicméně oznámila, že kromě drahého Hummera do zásuvky začala dodávat také první elektrifikované dodávky BrightDrop EV600 pro zásilkovou službu FedEx, která si jich objednala 500. Cenu aut o dojezdu přes 400 kilometrů a s nosností skoro 1 000 kilo firmy nezveřejnily. Celkově ale automobilka do produkce a vývoje všech elektromobilů ve své továrně Factory Zero v Detroitu investuje až 30 miliard dolarů, dodává zpravodajský kanál CNBC.