Článek
Tržby ve třetím období sice překonaly očekávání většiny analytiků, zákazníci u Uberu utratili o 30 procent víc, dohromady 3,8 miliardy dolarů, jenže tím dobré zprávy končí.
Ztráta 1,2 miliardy dolarů je sice nižší, než se očekávalo, ale v meziročním srovnání jde o 18% pokles. Co naopak strmě rostlo, byly náklady, které poskočily téměř o třetinu na 4,9 miliardy dolarů. Firma nebodovala ani při získávání nových aktivních uživatelů – růst byl slabý jak u zákazníků taxíků, tak u lidí, kteří si objednávají jídlo prostřednictví služby Uber Eats.
Společnost se propadá do ztrát hlavně kvůli silné konkurenci, která ji nutí k masivním investicím do reklamních akcí a do nových služeb – například právě do donášky jídla.
Investoři pak oznámené výsledky ohodnotili výprodejem cenných papírů – akcie Uberu oslabily o téměř sedm procent. Od května, kdy se s nimi začalo obchodovat, už ztratily třicet procent.
Informace o výsledcích třetího čtvrtletí společnost zveřejnila v pondělí večer po uzávěrce burz. Uber však zůstává pozitivní a svým akcionářům slibuje, že se do konce roku 2021 dostane do zisku.