Článek
Do české přepravní platformy Liftago investičně vstoupila společnost Livesport Invest miliardáře Martina Hájka. Součástí transakce za víc než 100 milionů korun je vedle investice také výkup většiny dosavadních akcionářů.
Po dokončení obchodu budou zakladatelé firmy Liftago Martin Hausenblas, Juraj Atlas a Ondřej Krátký spolu s Livesportem držet přes 90 procent akcií. Liftago to sdělilo v tiskové zprávě.
Liftago je na tuzemském trhu konkurencí alternativních přepravních platforem ze zahraničí, amerického Uberu a estonského Taxify. Působí v Praze, Brně, Bratislavě, Ostravě, Liberci, Zlíně, Plzni, Ústí nad Labem a Českých Budějovicích, v září ohlásilo plán do konce roku expandovat do všech krajských měst v ČR.
Kdo je kdo
Livesport je česká technologická společnost zaměřená na poskytování sportovních výsledků a statistik. Založena byla v roce 2006, vyvíjí weby a aplikace s rychlým zpravodajstvím ze 38 sportů ve více než 30 světových jazycích. Měsíčně její služby využívá zhruba 85 milionů uživatelů, některou z aplikací firmy si do mobilních zařízení stáhlo přes 50 milionů lidí.
Livesport Invest je podle rejstříku firem stoprocentně vlastněná pražskou firmou Livesport, v níž podíl 85 procent drží Hájek, zbylých 15 procent druhý ze zakladatelů společnosti Jiří Mareš. Hájek patří podle žebříčku časopisu Forbes do třicítky nejbohatších Čechů s odhadovaným majetkem 7,5 miliardy korun.
Liftago bylo založeno v roce 2012 a podle informací firmy jejích služeb využívá přes 300 000 zákazníků a tisícovka firem. Aktivně pro ni jezdí zhruba 1500 profesionálních řidičů, registrovány jsou až tři tisíce. Společnost dnes uvedla, že spolupracuje na novelizaci silničního zákona a chystané legislativě regulující jízdy aut bez řidiče.
„My v Livesportu chceme Liftagu pomoci uspět také v mezinárodním měřítku,“ uvedl spolumajitel Livesportu Hájek. Podle spoluzakladatele a ředitele Liftaga Krátkého jde oznámení investice ruku v ruce s expanzí firmy do krajských měst. Firma uvedla, že je zisková v Praze, Brně a Ostravě. „Liftago do letošního podzimu investovalo přes 80 procent dosavadních investičních prostředků do rozvoje technologie, týmu a stability platformy. Investice do marketingu byly doposud minoritní,“ doplnila.