Článek
Do Tatry – na nejvyšší pozici – se Petr Karásek vrací po několikaleté odmlce. Jak sám říká, je něco jako lékař, který přišel zkontrolovat pacienta. A začne u zakázek a toho, jak s nimi kopřivnická automobilka pracuje.
Je před ním ale i další krok – rozjet výrobu v Číně. Tam totiž bude česká automobilka své vozy finalizovat – podobně, jako to dělá například v Indii nebo Brazílii. „Právě finalizujeme první set pro Čínu,“ říká Karásek s tím, že Čína je obrovský perspektivní trh a vozidla Tatra jsou směřována tam, kde je špatná infrastruktura. „Proto Číňané mají zájem,“ dodává Karásek. Čína byla partnerem automobilky pro montáž vozidel už před 25 lety a teď se tedy Tatra vrací na trh, který zná.
A další cíle? Přeměna na elektromobil to v nejbližší době nebude.
„I ekologické limity Tatry se vyvíjí, ale v případě krize Tatra musí fungovat i bez elektroniky, bez přidaných činidel. Kdyby došlo ke krizové situaci, musí Tatra fungovat i na naftu s nezaručenou kvalitou,“ říká Karásek v rozhovoru pro pořad Byznys zblízka.