Článek
ČTK to dnes sdělil mluvčí automobilky Andrej Čírtek.
Ani Tatra se ale nevyhnula komplikacím souvisejícím s pandemií nového typu koronaviru. Určité problémy vznikají kvůli zpoždění dodávek komponentů od některých subdodavatelů. „Vedení automobilky to řešilo přeskupením plánu výroby na měsíc duben, v případě nutnosti k tomu dojde i v dalších měsících, a sestavením nového pořadí výroby složené z vozidel a agregátů, u nichž má firma subdodávky potvrzeny. Podnik dosud nezaznamenal ze strany obchodních partnerů a odběratelů vozidel rušení nebo odklad objednávek,“ uvedl Čírtek.
Tatra zároveň nadále zajišťuje servisní služby pro své zákazníky. „V rámci celé dealerské a servisní sítě včetně firemního servisního střediska v Kopřivnici nastavila nejvyšší prioritu pro opravy vozidel Tatra plnících úkoly u záchranářských složek a armády, a to včetně dodávek náhradních dílů,“ uvedl mluvčí.
V souvislosti s vyhlášením nouzového stavu Tatra zavedla přísná hygienická opatření. „Pro zaměstnance již měsíc platí povinnost plošného nošení roušek, u technickohospodářských pracovníků se v maximální míře využívá home office,“ uvedl Čírtek.
V podniku je také například omezené sdružování, platí zákaz exkurzí či externích návštěv a automobilka stáhla své zaměstnance ze zahraničí. V areálu podniku jsou rozmístěny antibakteriální a dezinfekční prostředky, prostory se dezinfikují. Kmenovým i agenturním zaměstnancům firma rozdala vitaminy, proteinové tyčinky i několik várek čerstvého ovoce.
Tatra Trucks vyrábí sériové nákladní vozy i speciální automobily na míru. Přibližně 80 procent produkce vyváží. Tatra má přes 1000 zaměstnanců, dalších více než 600 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie. V roce 2019 Tatra vyrobila 1183 vozidel a prodala jich zhruba o stovku víc, v roce 2018 firma vyrobila 790 aut a prodala jich 841. Za minulý rok automobilka vykázala provozní zisk před odpisy (EBITDA) téměř 400 milionů korun po ztrátě 69 milionů v roce 2018. Většinovým vlastníkem Tatry je Czechoslovak Group Michala Strnada.