Hlavní obsah

Tam, kde končí IKEA, my začínáme a jdeme s cenou výš, říká šéf českého Bonami

Rozhovor s výkonným ředitelem Bonami Pavlem Vopařilem.Video: Markéta Bidrmanová, Seznam Zprávy

Že jako e-shop začínali, byla v pandemii výhoda. Boom zažil onlinový obchod s nábytkem Bonami zkraje letoška. „V prvním čtvrtletí letošního roku jsme vyrostli o 100 procent, bylo to snové čtvrtletí,“ říká ředitel Pavel Vopařil.

Článek

Českému e-shopu s nábytkem Bonami se v pandemii dařilo. Na konci roku plánují obrat dvě miliardy. „Zákazníci si zvykli, že i nábytek a bytové doplňky lze kupovat bezpečně online,“ říká ředitel firmy Pavel Vopařil v rozhovoru pro SZ Byznys. Klienty to ale museli učit. Strategii postavili na čtyřech krocích.

Ve zkratce: Vše skladem, dlouhá lhůta na vrácení, vše přivézt až domů a složit a nakonec snadná reklamace.  „Musíme to mít skladem. Když to bude na objednávku a bude to trvat dlouhé měsíce, tak to není dobré,“ popisuje Pavel Vopařil. I proto má Bonami obrovské sklady v Jenči u Prahy a pronajímá si další v nedaleké Dobrovízi. Už brzy celkem 58 000 metrů čtverečních skladovací plochy.

Na vrácení jsme zavedli jeden rok.
Pavel Vopařil, ředitel Bonami

„Na vrácení jsme zavedli jeden rok. A zavedli jsme službu Bonami kurýr, pohovku dovezeme, vyneseme, rozbalíme, složíme, případně odvezeme starý kus nábytku. Když se něco pokazí, bezplatně kus odvezeme,“ popisuje Vopařil.

Pohovky a víno. Jsme dražší a rozmanitější IKEA

Co se během pandemie na Bonami nejvíc nakupovalo? „Úplným vítězem v prodejích byl držák na víno. Nevím, co to o nás vypovídá. Absolutně nejsilnější kategorií byly pohovky,“ říká Pavel Vopařil. „Na začátku to byly praktické věci do kuchyně a koupelny, potom ty, které měly zpříjemnit home office, například polštářky a obrazy. A potom se to přelilo do nábytku, lidé už nákupy nechtěli odkládat,“ popisuje.

IKEA nabízí kolem 8 000 produktů, my jich máme v nabídce 45 000.
Pavel Vopařil, ředitel Bonami

„Chceme být hráčem, který má nejširší nabídku v našem segmentu,“ plánuje Pavel Vopařil. „IKEA nabízí kolem 8 000 produktů, my jich máme v nabídce 45 000. Nejsme limitovaní velikostí obchodního domu,“ tvrdí ředitel.

Jak se Bonami srovnává se švédským nábytkářským kolosem cenově? „Tam, kde končí IKEA, my začínáme a jdeme cenově výš. Nemáme jen levné věci, snažíme se jít od nižší střední k vyšší střední třídě a vyplnit díru na trhu. Je tu mnoho hráčů, kteří se soustředí na diskontní výrobky. A pak je tu hodně hráčů butikového charakteru, kteří jsou velmi drazí,“ dodává Vopařil.

Související témata:

Doporučované