Článek
Pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti mají podle webu organizace i vozy dalších značek, například Renault Megane, Hyundai i30 nebo Volkswagen Golf.
Nezávislé zkoušky hodnotí úroveň ochrany dospělých, dětí, chodců a aktivní bezpečnost. Úroveň ochrany chodců dosáhla podle webu www.euroncap.com 73 procent. Vůz využívá řadu bezpečnostních prvků, poprvé se v autě objevuje asistent vyhýbání, asistent pro odbočování nebo varování při vystupování z vozu. Ve městě varuje Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů opticky, akusticky a lehkým přibrzděním před možnou kolizí a v případě nutnosti začne i automaticky brzdit.
„Intenzivně pracujeme na dalším zlepšování aktivní a pasivní bezpečnosti a na neustálém zvyšování ochrany účastníků silničního provozu. Všechny naše nové modely dosáhly v uplynulých letech v tomto nezávislém referenčním hodnocení bezpečnosti na nejlepší možný výsledek,“ řekl člen představenstva Christian Strube.
Právě končící třetí generace Octavie získala v hodnocení NCAP také pět hvězd, za ochranu dospělých získala 93 procent, za ochranu dětí 86 procent. Pět hvězdiček dostává v posledních letech výrazná většina modelů. Při letošních testech NCAP mělo méně než pět hvězdiček jen deset z 49 testovaných modelů aut. Až na jednu výjimku dostaly čtyři hvězdičky, tři hvězdičky měl pouze Jeep Renegade.
Organizace Euro NCAP založená v roce 1997 je nezávislé konsorcium evropských ministerstev dopravy, automobilových klubů a svazů pojišťoven se sídlem v Belgii. Tato organizace dělá nárazové testy aktuálních modelů, spolu s vyhodnocením nárazových zkoušek se do celkového hodnocení zahrnují i systémy aktivní bezpečnosti.