Článek
Slovo bestseller bylo v poslední době trochu degradováno. Někteří nakladatelé za něj vydávají i knihy, které jimi nejsou, protože lidé zkrátka rádi čtou to, co je úspěšné, vypráví v rozhovoru pro pořad Barvy byznysu Václav Kadlec. Ten je již dlouhá léta generálním ředitelem největší skupiny vydávající knížky, společnosti Albatros Media. Pod jejími značkami vyjde na dva tisíce titulů ročně, což je asi osmina celého českého trhu, na němž se protočí osm miliard korun ročně.
„Dnes se za bestseller považuje kniha, které se prodá deset tisíc výtisků. A znát recept na to, která to bude, by bylo na udělení Nobelovy ceny,“ směje se Kadlec v první části rozhovoru nahoře ve videu.
Takže nestačí jen na obálku dát známé jméno? „Pokud toho zneužijete a vydáte pod známým jménem špatnou knihu, tak to může zafungovat jednou, maximálně dvakrát,“ míní manažer největšího českého vydavatelství.
K uživení se psaním je pak podle něj třeba prodat vysoké desítky tisíc kusů své knihy za rok. „V této zemi to mohou být maximálně jednotky lidí, kteří to zvládnou,“ dodává.
Jak se na prodejích knih podepisují knihovny? Je pro vydavatele výnosnější prodat elektronickou knížku? V čem tkví kouzlo severské detektivky? A proč se nedaří prorazit českým spisovatelům do zahraničí? Podívejte se v druhé části rozhovoru ve videu níže.
Rozhovor je součástí magazínu Byznys, který celoplošná Televize Seznam vysílá každý všední den v premiéře od 14:00 a následně v reprízách od 18:15 a 22:30.
Jak nás naladit? Jednoduchý návod najdete ZDE.